Engelsk

Engelsk tekst - fejl og forbedring af formuleringer

20. januar 2015 af malthej (Slettet) - Niveau: B-niveau

Godaften

Jeg har skrevet en engelsk tekst. Er der nogle, der kan gøre mig opmærksomhed på nogle fejl (Grammatiske, stavefejl osv.) samt steder, hvor formuleringene kan forbedres.



Rettelse: Har måske selv fundet en fejl.. Hit= hits i 4. linje?


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. januar 2015 af supdawg224 (Slettet)

"Hit" er rigtigt, men overvej at bruges "was" i stedet for, da det lyder bedre.

Hvad mener du med sætningen: "Today does a part of the world population lives in poverty"? 

Hvis jeg forstår den rigtigt, er det bedre at skrive: "Today a (big) part of the world live in poverty. "


Brugbart svar (1)

Svar #2
20. januar 2015 af Stygotius

"A clever man once said, "Poverty is the worst form of violence". The man behind these golden words was the universally known Indian, Mahatma Ghandi, -the man who brought autonomy for the Indian people.

These words have become legendary, and they sum up our world in ONE golden sentence. Sadly enough he hit the nail on the head when saying this since today large parts of the world population live in poverty The big question that remains is this: How can we together overcome this problem?" 


Svar #3
20. januar 2015 af malthej (Slettet)

 Stygotitus det var præcis noget lignende, jeg søgte efter, men ikke kunne formulere ordentligt. :)

Tusind tak til jer begge to


Skriv et svar til: Engelsk tekst - fejl og forbedring af formuleringer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.