Dansk

Science fiction novelle

24. januar 2015 af isaDT (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej allesammen

Jeg skal skrive en science fiction novelle på mindst 900 ord og har virkelig probemer med at få den startet. Krav: Samfundsbeskrivelsen skal være centrum - personerne er bipersoner i historien

Tydeligt novum

Jeg har tænkt at den skal foregå i 2064, hvor teknologien har udviklet sig drastisk efter en ung computerhacker i 2027 lavede et program, som kunne overvåge alle der havde det program installeret på sin computer. Den hemmelige efterretningstjeneste (CIP, Crime Investigation Police) fik dog hurtigt kendskab til computeren, andholdte hackeren og indragede programmet til eget brug. Derefter blev det lovpligtigt at eje den bestemte computerprogram. CIP begyndte derefter at overvåge alle og på den måde fik de hurtigere anholdt kriminelle ved at spore dem, fundet frem til cyperspace mobbere og så videre. Alt virkede perfekt. Det var først da en far blev ansat i CIP som sikkerhedschef at datteren Liza fik kendskab til hvad de egentlig var i stand til at gøre.

Så man kan læse har jeg ideen, men jeg ved oevrhovedet ikke hvordan jeg skal starte den. Jeg har prøvet to versioner, en hvor den starter med at faren fortæller at han har fået jobbet og en hvor man starter i 2027 med hackeren, men kan ikke få noget af det til at lyde godt.

Hjælp gerne hvis i har nogle forslag til starten eller evt. min ide hvis i mener der kan være noget andet også.

Tak!


Skriv et svar til: Science fiction novelle

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.