Studievejledning

Side 2 - CBS adgangskvotienter 2015

Svar #21
17. marts 2015 af PiXe94 (Slettet)

#20

Jeg synes nu, at andre byer bør overvejes. Derudover kan det siges, at alt afhængig af, hvad du gerne vil lægge vægt på. Økonomi eller jura, så kan det i visse situationer være klogest at vælge andre byer, idet hvor stort fokus der er på de enkelte elementer kan variere fra sted til sted.

Derudover kan man jo sige, at uddannelsen jo ikke er så vigtig for dig, hvis du ikke gider flytte for den. Men du kan jo altid tage en anden uddannelse som anden prioritet, som er placeret i København, så problemet er nok ikke så stort.

Problemet er at jeg for det første har en ejerlejlighed i København, som jeg ikke bare lige kan sælge. Derudover ser det umiddelbart ud som at København har de fleste muligheder for både studiejob, men også efter endt uddannelse. Derudover er selve studiemiljøet bare noget helt særligt.

Selvfølgelig har jeg andre uddannelser som jeg kigger efter. Men når drømmestudiet er HA.jur eller HA.almen på CBS og snittet knap rækker, så bliver man lidt nervøs. 

Antallet af kvote 2-ansøgere er forresten også lige blevet offentliggjort. Med en stigning på 19% flere kvote 2-ansøgere til netop HA.jur. ser det ikke alt for godt ud. Det samlede antal kvote 2-ansøgere til CBS er dog det samme som sidste år. Jeg ved godt at de mennesker der søger kvote 2 som regel er dem der ikke har et højt nok snit til kvote 1, men det føles stadig som en irriterende summen i øret. Er dog mere interesseret i hvordan antallet af kvote 1-ansøgere ser ud, da det nok kommer til at være mere afgørende.


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: CBS adgangskvotienter 2015

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.