Studievejledning

Gymnasie skift (må det nye gymnasie se på mit fravær og karaktere?)

16. marts 2015 af Stranden93 (Slettet)

Hej Studieportalen.

Jeg står i den situation at vi nu er halvvejs igennem marts og jeg er nu sikker på jeg gerne vil skifte, enten klasse eller skole.

Jeg har fået en del fravær og et snit på 6, da jeg simpelthen ikke trives i min klasse og har på ingen måde lyst til at tage i skole. Jeg har været lidt i kontakt med et nabo gymnasium, hvor jeg har fået en samtale med dem IMORGEN.

De skrev til mig på mail, at jeg skulle tage mit fravær og karaktere med, men da det er så højt (og lavt), har de ret til at afvise mig pga. det? Jeg syntes også jeg har hørt, at det er mit eget ønske om de må vide det.

Vh


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. marts 2015 af allan_sim

#0.

Ja, det er de i deres gode ret til, da du ikke har retskrav på at skifte til en bestemt skole. Ved optag af nye elever midt i (eller i slutningen af) skoleåret vurderer den nye skole, om det er realistisk, at man kan gennemføre på forsvarlig vis. Fraværs- og krakterniveau betyder i sagens natur noget ved sådan en vurdering.


Skriv et svar til: Gymnasie skift (må det nye gymnasie se på mit fravær og karaktere?)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.