Studievejledning

At udskyde de sidste eksamner

05. april 2015 af ubeslutsomt (Slettet)

Hej

Nu tænker jeg højt, jeg har kæmpet mig igennem HF de sidste 2½ år, det har ikke været en dans på roser, men jeg har gjort det. Siden jul er det gået ned af, meget ned af, først en vinterdepression, jeg brød med mine forældre, og en af mine tætte venner begik selvmord for lige godt en måned siden. Alle de ting har påvirket mit skolearbejde negativt, jeg mangler en del aflevering og mit fravær har været så højt at jeg også har faglige huller. Jeg har egenlig været opsat på at nu ville jeg være færdig, få den skide studentereksamen i hus, så jeg ligesom kunne færdiggøre det kapitel i mit liv, og komme videre. Men jeg jeg tror ikke jeg kan gøre det, og have mig selv med. Jeg overvejer kraftigt at tage nogle eksamner til sommer og så udskyde resten til jul, så jeg ligesom kun skubber det med et halvt år. Hvad tænker I? Flytter "nissen"  bare med, eller kan man købe sig lidt tid til at få det gjort ordenligt også. I virkeligheden vil jeg bare gerne blive færdig til sommer, og så spekulerer over hvad jeg gerne vil med mit liv, mens jeg rejser lidt bagefter. Jeg er bare bange for at hvis jeg går op nu smadre det mit snit fuldstænding, jeg er ikke i tvivl om jeg nok skal bestå, men hvis det bliver med et snit på 4 er det måske ikke det værd? Man kan selvfølgelig altid søge ind på kvote 2, men jeg lukker altså også en masse døre bag mig....


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. april 2015 af UG124 (Slettet)

Jeg er ked af at høre det med din ven.

Hvis du ved at du kan få det bedre ved at flytte eksammer til jul, så skal du gøre det. Ellers så synes jeg, at du skal gøre dine bedste forsøg på at få de bedste karakterer og de sidste afsluttende karakterer. 


Skriv et svar til: At udskyde de sidste eksamner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.