Studievejledning

Ferie uden for skoleferierne i gymnasiet

06. april 2015 af SisselBjørg (Slettet)
Hej Alle.

Jeg begynder på gymnasiet efter ferien og har et spørgsmål.

Min familie og jeg tager årligt på skiferie og denne gang er den blevet lagt i uge 6, ugen før ferien.
Det vil betyde 5 eller 6 dage, hvor jeg ikke kommer i skole. Og jeg selvfølgelig gøre mit bedste for at holde min fraværdsprocent nede, men jeg ved ikke helt om jeg synes om jeg kan tillade mig at tage afsted? Jeg vil jo selvfølgelig overholde mine lektier osv.
Hvad gør man med ferier uden for skoleferierne??


Tak på forhånd :)

Brugbart svar (1)

Svar #1
06. april 2015 af Arccossintan (Slettet)

Når man går på gymnasiet, så får man fravær for alle lektioner, som man er fraværende fra, uanset årsag. Hvis man er godt med fagligt, og i øvrigt ikke har ret meget fravær, så er min erfaring, at skolen synes det er helt okay, hvis man vælger at tage fri i en uge, der ligger uden for de fastlagte ferier - hvis blot man formår at få indhentet det evt. tabte. Holdningen til dette er dog formentlig forskellig fra skole til skole.


Svar #2
06. april 2015 af SisselBjørg (Slettet)

Hvor meget fravær for man for at være væk i en lektion?


Og er det noget man vil blive informeret om inden man starter?

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. april 2015 af Andersen11 (Slettet)

Man skal være opmærksom på, at nogle gymnasieskoler ikke vil acceptere planlagt fravær uden for de fastlagte perioder: http://www.maribo-gym.dk/ferier_fri_og_fravar.


Brugbart svar (1)

Svar #4
08. april 2015 af Therk

Du får én lektions fravær for at blive væk fra én lektion. Hver lektion du kommer og ikke kommer til tæller i det totale regnskab.


Skriv et svar til: Ferie uden for skoleferierne i gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.