Andre fag

hvordan dropper man ud af gymnasiet?

24. maj 2015 af ProfessionalCheater (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg vil gerne droppe ud af Gymnasiet men ved ikke hvordan.
Jeg har søgt på alle mulige combinationer i google:
"hvordan dropper man ud af gymnasiet"
"hvordan dropper man ud af uni"
"hvordan dropper man ud af uddannelse"
"hvordan dropper man ud af universitet"
Intet... Kun en masser folk som fortæller om deres oplevelser, følelser, og de tanker de havde gjordt sig omkring det, men ingen svar på det stillede spørgsmål. Jeg kommer til jer i nød, folk af Studieportalen.dk, hvordan f' dropper jeg ud af gymnasiet? Some context: lige siden det blev læse ferie har jeg været på druk, alene pga stress angående de kommende eksamner. Jeg læser op til dem men så snart jeg lukker ned det jeg er i gang med at læse så er alt glemt, specielt i matematik og kemi. det har været sådan gennem hele året og det er meningssløst at gå op til nogle eksamner bare for at dumpe 80% af dem, sådan gik det i hvert i fald for mig i mit første år. Hvis nogen kunne give et præcist svar på hvordan man dropper ud, uden at prøve på at snakke mig fra det, så ville jeg være yderst taknemelig. Jeg går på Aalborg Katedralskole btw.


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. maj 2015 af OnceUponATime

Du går ind til skolens kontor og beder om en samtale med rektor, hvor du siger, at du gerne vil droppe ud, fordi du ikke føler, at du kan klare Hf eller STX eller hvad du nu går på.

Eller du kan ringe ind til kontoret på din skole, og siger hvilken klasse du går på, og siger at du ønsker at droppe ud, fordi du ikke kan klare Hf eller STX eller hvad det nu er, og spørger så, hvordan du gør det helt præcist.

Men normalt plejer man at tage en samtale med rektor eller vicerektor.


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. maj 2015 af lommelygte (Slettet)

Du kan bare tage året om, det er der mange der gør.

Men ellers snak med studievejlederen.


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. maj 2015 af anonym000

Du skal bare gå op på kontoret eller tage kontakt til din studievejleder. De vil prøve at få dig overtalt til at blive, så det er vigtigt at du melder klart ud fra start. Husk på at skolen jo tjener penge på dig.

- - -

...............


Skriv et svar til: hvordan dropper man ud af gymnasiet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.