Andre fag

Hjælp! Jeg forstår ikke karakter

24. januar kl. 18:39 af Emilieolsh - Niveau: A-niveau

Hej, jeg er en gymnasieelev som går i 2.g

Jeg forstår ikke hvordan det er man får gode karakter i gym. Jeg laver alt rigtigt (tror jeg) - men får stadige dårlige karaktere. Jeg dukker op hver dag til tiden og har næsten ingen fravær, læser lektier og tager noter, deltager i timen, laver aflevering og afleverer dem til tiden. Jeg bruger omkring 1,5-2 timer (mere eller mindre) hver dag på lektier og tager grundige noter til det hele. I timen så følger jeg med og rækker hånden op når jeg kan. Om weekenden laver jeg afleveringer og læser igennem. Efter alt det får jeg 4 eller 7. Jeg har aldrig set en 12 tal på min tid på gymnasiet. Jeg ønsker heller ikke en vild høje karaktere, bare nok så jeg kan gå på den uddanelse jeg vil gå på bagefter. Hvad mere skal jeg gøre? Laver jeg noget forkert? Hvor meget mere arbejde forventer lærerne?

Fra en forvirret og træt elev


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. januar kl. 19:26 af Justitia

"Jeg laver alt rigtigt (tror jeg)"

Mon dog.


Brugbart svar (1)

Svar #2
24. januar kl. 19:49 af ringstedLC

"Jeg laver alt rigtigt (tror jeg) -". Dine lærere skulle gerne kommentere på dine afleveringer, så du kan se, hvordan de kunne blive bedre, altså hvad der eventuelt mangler eller er forkert. Bed dem om en snak om dét!

Dernæst; Man får ikke karakterer efter hvor mange timer man laver lektier, har fravær, tager noter m.m. Man får karakterer for faglig kunnen. Det vil sige, hvad du viser at du kan præstere i et fag. Om det så kræver 5 min. lektielæsning eller 5 timer hver dag er i princippet ligegyldigt.

Du lyder som en flittig elev, så vælg ét eller to "ynglingsfag", hvor du især er skuffet og bestræb dig på dem. Få de kommentarer/gode råd på afleveringerne, reagér på- og følg dem og se så om ikke det nytter.


Skriv et svar til: Hjælp! Jeg forstår ikke karakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.