Almen studieforberedelse (AT)

Bruger jeg komparativ metode?

12. juni 2015 af Emmatic (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej!

I mit AT-projekt med temaet kommunikation arbejder jeg med underemnet selviscenesættelse på de sociale medier med samfundsfag og psykologi.

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvilken metode jeg egentlig benytter mig af i en den af opgaven, hvor jeg skal diskutere hvorvidt afhængighed af Facebook er et resultat er narcissisme eller et behov for fællesskab. Indtil dette punkt i opgaven har jeg brugt Thomas Ziehes teori om samfundets aftraditionalisering til at forklare at det moderne menneske er mere narcissistisk end hidtil og relevante begreber fra eksperimentel socialpsykologi til at forklare, at afhængighed af Facebook formentlig også har noget at gøre med, at mennesker pga. deres flokmentalitet følger normerne og derfor er "tvunget" til at være på Facebook.
Efter dette har jeg i min synopsis nævnt en artikel, der forbinder pointerne fra teorien i de to fag (denne artikel er skrevet af en erhvervsforsker, der mener, at selviscenesættelse ikke nødvendigvis er grundet narcissime, men et udtryk for, at man er fællesskabsorienteret og søger validering af alt, hvad man gør). Når jeg på denne måde inddrager en artikel i min opgave til at diskutere de resultater, jeg er nået frem til, bruger jeg så komparativ metode? Eller en helt anden?

På forhånd tusind tak for hjælpen, jeg håber at mit spørgsmål giver mening!


Skriv et svar til: Bruger jeg komparativ metode?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.