Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Modeller i VØ og Afsætning, Pandora A/S

25. september 2015 af Uddannelse2016 (Slettet)

Hey folkens

Jeg er ved at forberede mig lidt på den SRP, jeg skal skrive til december, hvor i jeg vil skrive om Pandora. I den forbindelse kigger jeg på, hvilke modeller jeg kan anvende i opgaven. 

I min opgave vil jeg ikke kigge på konkurrencesituationen, da denne er meget svær at analysere for en virksomhed som Pandora. I stedet vil jeg primært fokusre på virksomhedens interne situation. Jeg vil lave en værdikædeanalyse, en analyse af vækststrategier samt en økonomisk analyse. Desuden vil jeg lave en PEST-analyse, for at få et indblik virksomhedens omverden.

I den vurderende del af min opgave vil jeg gerne vurdere, hvordan Pandora kan opnå vækst i fremtiden med inddragelse af de modeller jeg har udarbejdet i den analyserende del af opgaven.

Mit spørgsmål lyder; hvilke andre modeller ville være gode at have med i min SRP når modeller som Porters Five Forces og Generiske strategier er udelukket? Meget gerne nogle utraditionelle modeller, der kan imponere lærerne! 


Skriv et svar til: Modeller i VØ og Afsætning, Pandora A/S

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.