Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP om kønsroller

16. november 2015 af 122jcn (Slettet)

Hej alle!

Jeg skal omlidt til, at skrive min SRP-opgave- jeg har besluttet mig for, at den skal omhandle kønsroller (gerne med synsvinkel på industrialiseringens indflydelse). Hvordan jeg så skal opbygge hele opgaven er det jeg er i tvivl om.. Er der nogle der har ideer til hvad man kunne gøre i de forskellige niveauer i opgaven? Altså i forhold til redegørelse, analyse og diskussion. Tak for hjælpen :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. november 2015 af jp0000

Jeg vil hellere end gerne hjælpe dig, men kan du beskrive mere præcist, hvad du kunne tænke dig at skrive om?


Svar #2
16. november 2015 af 122jcn (Slettet)

Min foreløbige ide er, at skrive om industrialiseringens påvirkning på kønsroller, og tage taler, artikler mm. skrevet af tidelige feminister fra denne tid. Derefter vil jeg sætte dem og deres promovering/deres situation op mod nutidens feminister, som f.eks. Emma Watson. 


Svar #3
16. november 2015 af 122jcn (Slettet)

Forresten skriver jeg i engelsk og historie.


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. november 2015 af jp0000

Du kan evt. strukturere din opgave således:

Redegørelse af kønsrollerne på daværende tidspunkt? (Hvilke roller havde henholdsvis kvinden og manden, og hvad skyldtes dette? Hvilken påvirkning havde industrialiseringens opståen i England på opfattelsen af kønsrollerne mellem kvinde og mand? Og var kvinder opmærksomme på disse kønsroller?)

Analyse af tale, artikel, billede, reklame el.lign.

Sammenligne (som du også selv skriver) med nutidens feminister. Du kan evt. diskutere lighederne og forskellene mellem kønsrollerne dengang og i dag.


Svar #5
17. november 2015 af 122jcn (Slettet)

Det lyder fornuftigt. Tak for hjælpen!


Skriv et svar til: SRP om kønsroller

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.