Matematik

problemregning.

21. november 2015 af almpalm - Niveau: 8. klasse

Hej jeg er igang med en problemregning der skal afleveres her snart, men jeg er gået lidt i stå med nogle af opgaverne. 

opgaven: Eksperter siger, at tasken med bøger, madpakker og penalhus ikke bør veje mere 15% af barnets vægt. Tabellen viser den gennemsnitlige vægt af eleverne fra de forskellige trin.  Beregn, den højest anbefalede vægt af en skoletaske på mellemtrinnet.

tabel: 

Elevernes gennemsnitlige vægt i kg:   yngstetrin         mellemtrin         ældstetrin

                                                               25kg                  35kg                    54kg

Vægten af skoletaske i kg:                     3,75kg                  x                         8,1kg 

Tak for hjælpen på forhånd. (:


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. november 2015 af Denædleganger (Slettet)

Jeg ville sige 35/100, da har du 1% derefter ville jeg gange med 15 og på den måde får du hvad en skoletaske maksimalt på veje, altså de 15 procent :) 


Svar #2
21. november 2015 af almpalm

jeg fostår ikke hely???


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. oktober 2023 af ElliotFernald

Hejsa. Jeg ved godt at det er lidt for sent at hjælpe dig, så svaret her er til folk der kommer hertil med samme spørgsmål som dig. Ved at dividere 35 med 100 får du 0,35 som er 1% af 35. Du kan derefter gange 0.35 med 15 for at få 15% af 35, som er 5,25. 5.25 er derfor svaret på opgaven.

Undskyld hvis hvad jeg lige har sagt ikke giver nogen mening :)


Skriv et svar til: problemregning.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.