Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Plagiat i det redegørende

05. december 2015 af djamila

Hej derude. 
Nu er det sådan at jeg sidder og skriver min redegørelse, men da mine veninder og jeg bruger de samme bøger (bøger fra undervisningen), lyder vores afsnit meget ens.
Er det noget der ville blive taget som plagiat?  
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. december 2015 af PeterValberg

Det skulle jeg mene

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. december 2015 af uddannelseervigtigt

Synes det er bedst du tager fat i din vejleder og hører dem ad. Hvis i skriver, at i har det fra bogen, kan der vel ikke ske noget. Der er sikkert en masse andre i Danmark der bruger samme bog, og man kan ikke komme udenom at det lyder nogenlunde ens da i skal skrive om det samme.


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. december 2015 af duffduff (Slettet)

Nej, det vil det bestemt ikke, *SÅ LÆNGE* at der er sat dækkende kildehenvisning, osv. Vær bestemt opmærksom på, at hvis i skulle se at have et afsnit i det redegørende, hvor der ikke er kilder på, vil det trække ned og i vil blive taget i plagiat. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. december 2015 af Shpelai (Slettet)

Husk altid at have kildehenvisning på når du skriver noget! Så skulle der nok ikke ske noget. Men for en sikkerhedsskyld, kan du jo høre din vejleder ad.


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. december 2015 af K92H (Slettet)

Det er plagiat, hvis du kopierer andres opgaver og udgiver dem for at være dine egne. Så længe du har kildehenvisningerne i orden, burde der ikke være noget problem. Som andre også skriver, er du vel næppe den eneste, der bruger lige netop den bog, og så kan det næsten ikke undgås, at man har skrevet de samme ting. 


Brugbart svar (0)

Svar #6
06. december 2015 af Naaaanai (Slettet)

Når man læser en bog, hvordan omskriver man så?
fx hvis jeg skal omskrive den her sætning:

Reaktionskinetik er læren om kemiske reaktioners hastigheder

Kan jeg så omskrive det som:

Når man beskæftiger sig med reaktionskinetik, så handler det om kemiske reaktioners hastigheder ?
 


Brugbart svar (1)

Svar #7
06. december 2015 af Jegvedingenting

Du behøver ikke at omformulere sætning for sætning. Det gør din forståelse for teksten ligefrem ringere.. Læs i stedet en side også skriv med dine egne ord hvad det er du har læst. På den måde får du også øvet dig i at få overblik over en tekst, når du bliver tvunget til at huske mere og simpeltgøre budskabet.

Brugbart svar (0)

Svar #8
06. december 2015 af Naaaanai (Slettet)

Tusind tak, nogle gange er jeg bange for at jeg skriver det der står i bogen :'(


Skriv et svar til: Plagiat i det redegørende

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.