Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Klage/ Anke SRP HASTER

05. marts 2016 af boldrup97 (Slettet)

Hej!

Jeg fik min SRP tilbage sidste tirsdag og blev mildest talt meget negativt overrasket over min karakter (hvilket vil sige, at jeg kun har til på tirsdag til at udforme en klage). Jeg ved godt at jeg er lidt sent ude, men begge mine vejledere har for nyligt lidt hentydet til, at jeg måske skulle anke min SRP. Men det skal lige siges, at de ikke var helt sikre! Derfor villle det være en kæmpe hjælp, hvis der fandtes en venlig sjæl, som måske ville læse den igennem og var i stand til at bedømme den nogenlunde troværdigt. Jeg er nemlig meget usikker på om jeg skal klage, og hvordan jeg skal udforme klagen ikke mindst. Da jeg selv har svært ved at gennemskue  de graverende fejl, som trak mig ned i karakter. (Dog sagde min lære at sandsynligheden for at jeg ville falde i karakter ved at klage var meget lav, og jeg overvejer det derfor kraftigt)

Det ville være en ENORM hjælp!


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. marts 2016 af MaibritG

Jeg ved godt at jeg er lidt sent ude, men begge mine vejledere har for nyligt lidt hentydet til, at jeg måske skulle anke min SRP. Men det skal lige siges, at de ikke var helt sikre!

Mit råd vil være at du vender tilbage til dine vejledere, og sammen med dem gennemgår din opgave og får pointeret ud hvad der taler for en højere karakter. Så vil det også blive langt nemmere for dig at formulere en eventuel klage. 

Jeg hæfter mig dog ved, at du selv skriver, at du ikke selv er i stand til at se "fejlene". Jeg tænker derfor, at det faktisk er spild af tid at klage. Du spilder jo ikke blot din egen tid, men også rektors (som skal tage stilling til klagen). En klage skal jo være faglig velbegrundet og ikke blot en omgang brok over, at man føler sig uretfærdigt behandlet.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
06. marts 2016 af boldrup97 (Slettet)

Okay.. Problemet er nok snarere, at jeg ikke kan forstå, at de fejl min vejleder nævnte trak min karakter så langt ned. Det er netop derfor, at jeg så desperat har brug for at få en anden erfaren til at vurdere min opgave inden jeg sender klagen, så jeg forhåbentlig ikke spilder nogens tid, men ligeledes heller ikke misser min egen chance for at få en eventuel højere karakter. Men tak for svar!  


Svar #3
06. marts 2016 af boldrup97 (Slettet)

Nogen der kunne have lyst til at læse? Det kan blot være en hurtig skimlæsning, hvis det kan give et indblik i hvad opgaven ligger til karaktermæssigt :)


Brugbart svar (1)

Svar #4
15. marts 2016 af Studscientpol (Slettet)

Ankede du din opgave?


Skriv et svar til: Klage/ Anke SRP HASTER

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.