Geografi

DK's undergrund - Hvorfor vigtigt??! - HJÆLP!½

15. april 2016 af Rezwan9 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle!

Jeg skal svare på, hvorfor Danmarks undergrund er så vigtig, og jeg har næsten ingen idé, for alle de idéer jeg har, er 1. underlige og 2. overhovedet ikke en relevant faglig begrundelse.

Så... Hjælp :)

Og forresten, de burde virkelig lave et fag-kategori, der hedder 'Naturgeografi'. Men ja, spørgsmålet ligger inden for dette fag.

På forhånd, tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. april 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Hvad er der nede i Danmarks undergrund? Kan det sælges? Kan der være nogle problemer med at udvinde det?


Svar #2
15. april 2016 af Rezwan9 (Slettet)

#1
Hvad er der nede i Danmarks undergrund? Kan det sælges? Kan der være nogle problemer med at udvinde det?

Hmm..? Vil du have, jeg skal skrive om Danmarks undergrundsvand? Det er der jo ikke meget at skrive om.

Brugbart svar (1)

Svar #3
15. april 2016 af LarsJensen0 (Slettet)

Du kan godt skrive om vandet, dels kan det sælges, men hvis det blev voldsomt forurenet, hvor skal vi så få vand fra og hvad kommer det til at koste?

Det jeg (mest) tænkte på var ting som grus, sand, olie og gas. Sidste år var der prøveboringer efter skifergas is nordjylland. Man fandt faktisk gas, men ikke i så store mængder at det kunne betale sig at udvinde det. Det er på den ene side godt, da udvinding af skifergas ofte medfører store forureninger især af grundvandet (som så ikke kan drikkes). Omvendt, så ved vi nu det er dernede og hvem ved, måske det kan betale sig om nogle år at udvinde det...

Der er også nogle steder hvor der er varmt vand nede i jorden. Det kan bruges til opvarmning af huse og meget andet.


Skriv et svar til: DK's undergrund - Hvorfor vigtigt??! - HJÆLP!½

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.