Geografi

Sult i Sahel-landene - Hvorfor så udbredt???

06. maj 2016 af Rezwan9 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej!

Jeg skal skrive en opgave om, hvorfor sult er så udbredt i Sahel-landene, og er helt blank. Nogen, der kan give mig et par eksempler på sammenhænge (gerne forklaret), der er forståelig for mig? :) Ville være virkelig hjælpsomt!

På forhånd, tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. maj 2016 af BadBoyBard (Slettet)

#0: Du har med geografi at gøre. Jeg er selv økonom, men har da haft et kursus i sundhedsgeografi mens jeg gik på college i USA, så jeg burde kunne svare på et tilstrækligt niveau, hvis det kun er på C-niveau du har faget.

I geografi er der tre overemner, som man oftest analyserer problemer udefra disse er det geografiske-, økologiske-, og det sociale perspektiv.

Sult i disse lande kunne skyldes mange forskellige årsager. For eksempel kunne det skyldes humanitær krise, fattigdom, utilstrækkelig regeringsførelse, hvilket alt sammen hører under det sociale perspektiv.

Det kunne også skyldes økologien i landet: måske er det svært grundet miljøet at gro f.eks. korn, osv på grund af mangel på jordlig fugtighed, tørke, etc.

Det kunne også skyldes geografien. Måske bor folk alt for spredt ud over landet, således at det er svært for landets infrastruktur at fodre alle mennesker.

Hvad siger din instruktør om måden hvorpå din opgave skal skrives? Skal du blot opsummere så mange forskellige ting, der kunne bevirke at folk sulter i landet, eller gå i dybden med blot en af dem?

Giver det mening? Sig endelig til, hvis det er mere jeg kunne hjælpe med! 

Bard 


Skriv et svar til: Sult i Sahel-landene - Hvorfor så udbredt???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.