Studievejledning

Uddannelse

11. maj 2016 af Hass0340 (Slettet)
Hej allesammen. Jeg vil gerne tage uddannelsen som pædagog, jeg har været inde og læse om hvordan man tager sin uddannelse som pædagog, og der stod at skulle ha lært tysk eller fransk men problemet er bare at jeg ikk har lært nogle af disse sprog. Hvad skal jeg gøre...

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. maj 2016 af JulieW99

Det har du vel, hvis du har haft et af dem i folkeskolen. Ellers må du læse dem op på en enkeltfags HF eller tage det som GSK.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. maj 2016 af Studentos

Hej. 

Har du mulighed for at linke den side som du har fundet? 

Kan ikke umiddelbart læse nogle steder, at man skal have tysk/fransk for at blive pædagog. 

Læs her for mere viden om professionsbacheloruddannelsen til pædagog. 

Du skal selvfølgelig have et andet fremmedsprog (i grundskolen), hvis du vil blive pædagog med en gymnasiel uddannelse. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. maj 2016 af OliverHviid

Se her: https://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/paedagogiskeuddannelser/paedagog

Det ser ikke ud til at du behøver at have et 2. fremmedsprog.


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. maj 2016 af MaibritG

Det er kun hvis du skal læse pædagogik på universitetet, at der kommer krav om fremmedsprog A eller forsættersprog B. Vil du være pædagog i den forstand, at du arbejder i børnhaver, fritidsklubber og den slags, så er det den 3 1/2-årige professionsbacheloruddannelses adgangskrav, der gør sig gældende (se også #2 og #3). Her er i hvert fald ikke et krav om fremmedsprog. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Uddannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.