Engelsk

Hjælp engelsk mundtlig

22. maj 2016 af BlueRoses - Niveau: 10. klasse

Hej Studieportalen

Jeg har problemer med at snakke engelsk, og jeg har min engelsk mundtlig eksamen om 2 uger.  Når jeg f.eks skal udtale engelsk ord, har jeg oftest svært med at udtale ordene korrekt.  Det er også et problem, når jeg fremlægger i engelsk, så det jeg siger oftest er uforståligt.

Har I nogle idéer til hvordan jeg kan forbedrer mig.

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2016 af OliverHviid

Det her lyder måske åbenlyst, men... snak engelsk. Snak så meget engelsk som muligt, og øv dig på din udtalelse da du jo siger at den volder dig problemer. At se engelske film kunne også være en god idé, så du kan høre hvordan engelske ord skal udtales - evt. gå ind på en ordbog (som fx denne: http://www.dictionary.com/) da de tillader dig at høre ordene som du slår op.

Bare spørg hvis du har flere spørgsmål.


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. maj 2016 af Traeningsguiden (Slettet)

Jeg har selv haft problemer med udtale, og jeg vil råde dig til, at spørge dine forældre om ikke I kan snakke engelsk en dag. Det virker fjollet i starten, men hold nu fast hvor er det sjovt og lærerigt på samme tid. 

Og som OliverHviid siger, så er du nødt til at øve dig. Det er det samme som at jonglere med en fodbold, det bliver man heller aldrig god til, hvis ikke man øver sig igen og igen og igen :-)


Svar #3
22. maj 2016 af BlueRoses

Tak for hjælp


Brugbart svar (1)

Svar #4
22. maj 2016 af OliverHviid

Selv tak - held og lykke med din eksamen.


Skriv et svar til: Hjælp engelsk mundtlig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.