Dansk

digteanalyse: miljø

22. maj 2016 af Celina11 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg skal op til dansk mundtlig eksame, og jeg trukket lyrik og valgt De Evig Tre af Tove Ditlevlsen. Et af  punkterne på min analyse er miljø, men jeg er ikke sikker på hvad miljøet er i digtet. så hvis i kunne hjælpe vil det være til stor hjælp. :-)  


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. maj 2016 af Stats

Notér alle de fysiske steder som læseren bliver introduceret for. Notér derefter alle de beskrivelser der er om rummene. Positiv eller negativ beskrivelse af rummet/ miljøet? Hvad kunne man forestille sig, at Tove Ditlevsen har valgt denne beskrivelse?
- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #2
23. maj 2016 af Stygotius

Dette digt handler om noget indre i et menneske og har ikke noget ydre miljø. Det er -mildest talt-  kraftigt inspireret af et digt af den tyske  digter Heinrich Heine (1797-1856), som hedder "Alte Geschichte". Det begynder "Ein Jüngling liebt ein Mädchen". Tove Ditlevsens digt er også  inspirere af hendes forhold til digteren Piet  Hein mens hun var gift med sn første mand, redaktøren af litteraturtidsskriftet "Vild Hvede", Viggo F. Møller, der var 30 år ældre end hun var. 


Skriv et svar til: digteanalyse: miljø

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.