Dansk

Karaktermæssig vurdering af essay: Dansk studentereksamen 24/5-16

15. juni 2016 af TOBlAS (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej Studieportalen, 

Jeg har netop modtaget karakteren for min præstation i årets danskeksamen. 
Jeg plejer at levere danskopgaver af høj kvalitet, men er udmærket klar over, at jeg denne gang har ramt lidt ved siden af. Karakteren jeg har fået, er jeg dog dybt chokeret over. 
Er der mon nogen, der kunne tænke sig at læse min opgave igennem og komme med en omtrentlig karaktermæssig vurdering? 

Opgaveformuleringen lyder:

Opgave 3 - Autofiktion

Du skal skrive et essay om autofiktion. 
Du skal i dit essay tage udgangspunkt i Autofiktion har knust modernismens facade (tekst 3) og overveje, hvordan autofiktion påvirker forholdet mellem litteratur og læser. 
Inddrag eksempler. 

Hjælp værdsættes enormt meget! 

Mvh. Tobias 

Vedhæftet fil: Opgave 3- Autofiktion.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2016 af Beckmesser (Slettet)

Stilen er alt for kort. Alt under 3,5 - 4 sider er for lidt.

Stilen fokuserer ikke nok på emnet "autofiktion", og jeg har svært ved at se den røde tråd.

Fremstillingen er meget abstrakt. Et essay skal helst skifte mellem abstrakt og konkret.

Sproget er formelt korrekt, men fremstår som pseudoakademisk snak og som en pærevælling af fritsvævende postulater, der mangler underbygning vha. argumenter og eksempler.

Karakterforslag: 02

Hvis du har fået mere, kan det efter min vurdering ikke betale sig at klage.
 

-


Brugbart svar (0)

Svar #2
16. juni 2016 af klartilathjælpe (Slettet)

#1

Stilen er alt for kort. Alt under 3,5 - 4 sider er for lidt.

Stilen fokuserer ikke nok på emnet "autofiktion", og jeg har svært ved at se den røde tråd.

Fremstillingen er meget abstrakt. Et essay skal helst skifte mellem abstrakt og konkret.

Sproget er formelt korrekt, men fremstår som pseudoakademisk snak og som en pærevælling af fritsvævende postulater, der mangler underbygning vha. argumenter og eksempler.

Karakterforslag: 02

Hvis du har fået mere, kan det efter min vurdering ikke betale sig at klage.
 

-

Alt under 3,5-4 er ikke for lidt. Det handler jo ikke om at skrive en lang opgave, det kan alle da finde ud af, hvis det skulle være! Det handler om at vise kvaliteten i det man skriver! Jeg fik selv 12 for en opgave, der fyldt lidt over to sider!


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. juni 2016 af Beckmesser (Slettet)

#2

Tak for din kommentar. Jeg er glad for at høre, at en begavet elev stadig kan få 12 for en stil på under 3 sider.


Skriv et svar til: Karaktermæssig vurdering af essay: Dansk studentereksamen 24/5-16

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.