Matematik

Hjælp - jeg forstår ikke procent-procent-vækst

23. oktober 2016 af annahansen2 - Niveau: C-niveau

Hej

Er der nogle, der kan forklare mig grafen på vedhæftet billede. 

Jeg er med på, at vi i potensfunktioner har en procent-procent-vækst, altså når x vokser med en fast procent vokser y også med en fast procent, men jeg forstår ikke det de skriver til grafen på nedenstående link http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-c/funktioner/potensfunktioner

Dette er hvad de skriver til grafen.

"Vi kan se på grafen, at når x vokser med 200% (dvs. vi ganger med 3), så vokser y med 100% (dvs. vi ganger med 2).

Når x=1, og vi stiger 200%, er vi oppe på 3. Og y er steget med 100% (fra 4 til 8)

Når x=5, og vi stiger med 200%, er vi oppe på 15. Og y er steget med 100% (fra 11 til 22).

Lige meget hvor vi starter, vil en forøgelse på 200% på x-aksen resultere i, at y forøges med 100%."

Håber, at der er en, der kan forklare det på en anderledes måde, så jeg måske forstår potensfunktioner..

På forhånd tak


Svar #1
23. oktober 2016 af annahansen2

Undskyld - der skete en fejl og derfor er spørgsmålet uploadet to gange. Jeg ved ikke, hvordan jeg kan slette det ene af spørgsmålene 


Skriv et svar til: Hjælp - jeg forstår ikke procent-procent-vækst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.