Tysk

Tysk hjælp!!! vigtigt!

30. november 2016 af lubilu (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej med jer! Vi har om emnet "Austauschschüler werden" i tysk, altså om at være udviklingsstudent. Vi har fået til opgave at skrive et brev (som ikke skal afleveres), men da jeg gerne vil være sikker i mit sprog og hvordan jeg formuleret sætningerne, ville det være dejligt hvis nogen kunne kigge på det. 

Tusind tak på forhånd!

" Brief für Anton

Hallöchen Anton. 

Du bist sehr vermisst! Ich freue mich schon zu, dass siehst dich wieder. 

Heute ich habe meine erste Schultag in die Japaner schule. Es was überwältigend. Ich liebe die Schule. Die Schule ist anders als zu hause. Der Jungendliche was sehr zuvorkommend, aber der Jungendliche nicht sehr gut Englisch sprechen. Der Jungendliche gleichen mich. Der Jungendliche haben schuluniform auf. Der Schultag ist sehr lang. Der Schultag ist 10 stunden lang. 

Sie sehr Sushi essen, und ich habe Sushi essen, aber ich kann nicht Sushi liebe. Das Essen ist anders als zu hause. Japan ist eine fanatische Land. Die Natur ist schön. Ich liebe alles hier in Japan, außer etwas das Essen.   

Auf Wiedersehen! 

Bis bald Thomas"


Brugbart svar (1)

Svar #1
30. november 2016 af Smut1

Hejsa :)

-Du skal huske, at udsagnsordet skal stå til sidst i en tysk ledsætning/bisætning

-Tyske navneord/substantiver skal staves med stort begyndelsesbogstav

- "was" er engelsk det hedder "war" på tysk

-På engelsk har man det, som hedder ligefrem ordstilling. På tysk er ordstillingen ligesom på dansk: Dvs. at udsagnsordet kommer først, dernæst grundledet.

Husk, at ordbogen er din bedste ven!


Svar #2
30. november 2016 af lubilu (Slettet)

Tusind tak for hjælpen!! Fortsæt rigtig god aften! - Jeg har fået hjælp!


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. november 2016 af Stygotius

På tysk er ordstillingen ligesom på dansk: Dvs. at udsagnsordet kommer først, dernæst grundledet.

Ja, men kun når der er tale om inversion (omvendt ordstiling) i en hovedsætning.

Det er nok et meget farligt råd at give nogen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. december 2016 af Stygotius

Ich freue mich schon darauf, dich wieder  zu sehen. 

....Der er rigtig mange andre fejl.


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. december 2016 af Smut1

#3 Tak, det tænke jeg godt over, da jeg skrev det, men kom frem til, at så dumme er der ingen mennesker, der er. Jeg er ikke i tvivl om, at lubilu godt forstod, hvad jeg mente.


Skriv et svar til: Tysk hjælp!!! vigtigt!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.