Matematik

Side 2 - vektorfunktion HJÆLP

Svar #21
03. december 2016 af 321bj (Slettet)

#20 men giver det ik (π*s)/4 i denne opgave? 

og er den anden løsning så 2π - ((π*s)/4) ?


Brugbart svar (0)

Svar #22
03. december 2016 af peter lind

Der er flere løsninger som det også frmgår af det foregående. Du synes at vide alt for lidt om sinus og cosinusfunktionerne.Få det repeteret ved for eks. at slå op i din bog, formelsamling eller internettet. Du kan også lave en graf for funktionerne


Svar #23
03. december 2016 af 321bj (Slettet)

tror jeg har fundet punkterne med lodret og vandret tangent. tak for hjælpen. men hvordan finder jeg så koordinaterne til de punkter med den højeste fart?

Går ud fra jeg skal beregne længden af hastighedsvektoren, men hvordan kommer jeg videre herfra? skal den den derefter sættes lig med 0 eller skal jeg differentiere koordinatfunktionerne igen eller?


Brugbart svar (0)

Svar #24
03. december 2016 af peter lind

Du kan godt finde farten og bruge den; men det er nemmere at regne med kvadratet på farten. Den er (dx/dt)2 + (dy/dt)2 = v2(t). Deter en funktion af t som du kan differentiere og sætte = 0. Løsninerne er mulige tider hvor der er ekstrema


Svar #25
04. december 2016 af 321bj (Slettet)

#24 ok. skal jeg differentiere hastighedsvektoren igen, eller skal jeg differentiere funktionen for længden af den ?

Har indtil videre beregnet længden af den, dog ikke opløftet i andenpotens, da jeg blot har beregnet vektorlængden, så kvadratroden ophøver potensen.


Brugbart svar (0)

Svar #26
04. december 2016 af peter lind

Du skal ikke differentierer hastighedsvektoren men farten.


Svar #27
04. december 2016 af 321bj (Slettet)

ok men det er blot farten v(t) og ikke v(t)2 vel?


Brugbart svar (0)

Svar #28
04. december 2016 af peter lind

Du må selv vælge om det skal være v(t) eller v(t)2. Jeg anbefaler blot det sidste fordi det giver nogle lidt nemmere beregninger


Svar #29
04. december 2016 af 321bj (Slettet)

tusind tak for hjælpen


Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: vektorfunktion HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.