Andre fag

Læsemængde på uni

08. december 2016 af Madsjfj (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej.

Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. 

De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider.

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. december 2016 af Jegvedingenting

Hvis du arbejder fuldtid, så er det ikke helt skævt. Men igen, det kommer an på faget.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. december 2016 af pure07

jeg studerer økomi og læser et sted ml. 20 og sider om dagen. Det er ikke meget, men det meste er formler som man ikke bare "læser".


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. december 2016 af Stats

Jeg studere matematik og læser ca. det samme antal sider som #2.

Det handler meget om at forstå de sætninger, definitioner, korollar og bemærkninger. Eksemplerne er gode, men det er gennem sætninger, definitioner mv. man får den korrekte opfattelse hvordan noget skal løses og hvorfor noget er som det er, og der lægges mere op til at man anvender sætninger definitioner, mv. i ens opgaver... Vi har 25 små opgaver om ugen der skal løses (men er delvist valgfrit om man vil lave dem) og så har vi en ugentlig aflevering. Som #1 skriver, så forventes der at man arbejder på fuldtid med studiet (noget som politikere ikke har bemærket).

Jeg har 2 fag for hvert kvartal som afsluttes med en eksamen. Dette er altså ca. 8 eksamener om året..

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. december 2016 af pure07

Antal sider kommer MEGET an på hvilken uddannelse du vælger. Der er KÆMPE forskel om du læser jura eller ingeniør. Jeg tror man vil kunne klare mere brugbare svar hvis, du skrev lidt om, hvilke uddannelser du har i tankerne? 


Skriv et svar til: Læsemængde på uni

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.