Dansk

Tema "Rig og fattig"

23. februar 2017 af Stjerneskud2016 - Niveau: 9. klasse

Hej! 

Jeg skal skrive en kort indledning og en kort afslutning med tre meninger af temaet "rig og fattig" som en artikel. Hvilken mening har du om forskelllen mellem de rige og fattige? Hvad vil du sige om de rige folk?

Mange mange tak for hjælpen på forhånd!


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. februar 2017 af Stygotius

De er nogle svin, som skulle give os deres penge !!!  he-he

Et andet forslag:

At være fattig medfører mange problem, bl.a. også for ens børn,som ikke kan deltaqge i alt det som andre børn kan. Det kan også betyde at de bliver mobbet fordi de ikke har det nyeste moderigtige tøj på i skolen, og -hvis det er rigtig slemt, kan det betyde at de ikke får en ordentlig, sund ernæring fordi der ikke er råd til det. Måske betyder det også at de er nødt til at hjælpe forældrene med at arbejde for at tjene penge til husholdningen.. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
23. februar 2017 af Homework101

Du kan også dreje den og sige, det muligvis ikke behøves at være penge, man er rig el. fattig på. Det kan også være lykkelighed. Man kan have millioner af kroner i banken, men ikke være særlig lykkelig, nej, så er man jo ikke rig, når det kommer til stykket. Det jeg prøver at sige, er at man kan være rig på mange forskellige måder, det behøves evt. ikke kun være med penge, det skal handle om.

Jeg føler, at du kan dreje den, til at handle om livets normer/værdier end pengene. 


Skriv et svar til: Tema "Rig og fattig"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.