Tysk

Tysk aflevering

21. marts 2017 af Vonjii (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej. 

Jeg har en aflevering for, hvori jeg skal skrive et brev på tysk.
Dette har jeg gjort, men frygter dog lidt at jeg har for mange stavefejl, idet at jeg startede sendt på min gym., og havde ikke tysk i over et år. (blev tvunget til at have tysk) Derfor har jeg lidt problemer i Tysk faget.. Jeg håber, at der er nogle flittige mennesker herinde, der vil hjælpe med at rette fejl!! :))

(Opgaven er vedhæftet i svar #1! )

Tak på forhånd


Svar #1
21. marts 2017 af Vonjii (Slettet)

Hov, det er denne udgave, der skal rettes! :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
21. marts 2017 af K90 (Slettet)

Her er der - måske - lidt hjælp til selvhjælp efter at have skimmet det vedhæftede dokument igennem:

1. Husk kongruens!
2. Ligefrem ordstilling i hovedsætninger på tysk.
3. Udover de ord, der også har stort begyndelsesbogstav på dansk, er det kun substantiver, der har stort begyndelsesbogstav på tysk.
4. Løst sammensatte verber i hovedsætninger: bøj hoveddelen af verbet efter person, tal, tid og sæt præfikset til sidst i hovedsætningen.
5. Finit verbum (generelt) på 2. pladsen i hovedsætninger - øvrige verber placeres til sidst i hovedsætningen.

Desuden... Manches/manschen/... Mener du menneske(r)? Menneske på tysk hedder Mensch (m.) i singularis - Menschen i pluralis.


Svar #3
21. marts 2017 af Vonjii (Slettet)

Jeg prøver at kigge på alle de her fejl :( Jeg takker for hjælpen! 

Hmm, det med manches, ja, mente mennesker :) Tak igen :))


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. marts 2017 af K90 (Slettet)

Nogle af fejlene optræder trods alt ikke så mange gange igen, og der er også ting, der går fint. Så fat mod. :)
Spørg endelig igen, hvis der er noget. Læg eventuelt det rettede ind, hvis det er. :)


Svar #5
22. marts 2017 af Vonjii (Slettet)

Jep, retter i dag, og smidder det derefter ind her igen. Tusind tak :)


Svar #6
22. marts 2017 af Vonjii (Slettet)

Jeg har rettet på den, og håber at den er blevet, i det mindste, bedre. 
Håber på at du gider, at kigge den igennem, og evt. markere det forkerte med rødt :) 
Tak igen for hjælpen !


Skriv et svar til: Tysk aflevering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.