Engelsk

Ray French - Migration

14. april 2017 af Bianca2009 - Niveau: B-niveau

Hejsa

Jeg skal lave en analyse ud fra denne novelle "migration" af Ray French. Jeg er helt på bar bund med at forstå selve historien og derfor svært at starte på min analyse.

Jeg skal inkludere disse ting i min analyse:

- The main theme

- The title

- The relationship between the personal and the national past (denne er jeg meget i tvivl om)

og gerne ekstra fokus punkter

(novellen er vedhæftet) 

Det kunne være så skønt, hvis der var en eller flere som kunne give deres bud og tak for jeres tid på forhånd!!!


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. april 2017 af Stygotius

fokuspunkter -  f o k u s p  u  n k t e r   -  FOKUSPUNKTER  -  F  O K U S P U N K T E R  !!!     


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. april 2017 af Moube (Slettet)

Hej AG12

Nu har jeg jo selv i mine gamle dage på Horsens Gymnasium analyseret lige netop mesterværket "Migration" af Ray French, og pudsigt nok med næsten identiske fokuspunkter. 

For at tage hul på analysen, er det altid godt at have et klart billede af hvad "The main theme" er i teksten, så ens tekst opbygges og altid vender tilbage til dette. Her vil jeg helt klart sige at "growing up" vil være et essentielt "theme" i forhold til udviklingen af teksten og generelt hvordan samtalerne og forholdet mellem faren og sønen er opbygget. Et andet godt tema kunne være "Coming to terms with an imperfect world", men den må du selv sidde og rodde med. ;-)

"The title" er også altid vigtigt at have inde over analysen, da man tit kan udlede nogle pointerne eller fokuspunkter ved teksten. I dette tilfælde vil jeg analysere mig frem til at "Migration" er et symbol for de politiske uenigheder mellem faren og sønen, da det er tydeligt at se at faren hælder til DF, mens sønen mere hælder til Radikale Venstre.

"The relationship between the personal and the national past" er et helt essentielt analysepunkt. Her skal du ind og kigge på der i teksten hvor de kigger på fugle, og på den måde fuglene bliver beskrevet samt den måde de reflektere over deres egen oplevelse af migration når de ser på fuglene.

Håber svaret hjalp, Hilsen søren! ;-)))


Skriv et svar til: Ray French - Migration

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.