Tysk

Hjælp til stil

17. september 2017 af modul33 - Niveau: 9. klasse

Heej, jeg har et led i min stil jeg simpelthen ikke kan få til at være rigtig, og jeg søger en venlig sjæl til at hjælpe mig med at rette mine fejl:) Hvis man kan, også rigtig gerne forklare hvad det er jeg gør forkert, og hvad jeg lige skal være mere ops på, da jeg virkelig ønsker at få lavet resten af stilen rigtig god:) 

Dansk: 

Jeg går i skole fra 08.05 til 14.45, og jeg nyder at tilbringe tid med alle mine venner i pauserne. Når klokken bliver 14.45, og jeg har fri, følges jeg med mine veninder hjem. Vi går og snakker om alt hvad der er sket, og generelt bare om alt mellem himmel og jord. Det første jeg gør når jeg kommer hjem, er at finde noget at spise, da maden skal nå at lægge sig i maven, inden jeg skal til fodboldtræning. Mens jeg spiser min mad laver jeg for det meste lektier, eller så ser jeg de nye videoer på youtube. Når klokken nærmer sig 16.30 går jeg ned på mit værelse for at klæde om til fodboldtøj. Jeg cykler altid til fodboldtræning, og jeg følges altid med min lillesøster og en af de andre piger fra holdet. Til træning hygger vi os meget, men vi lærer også en masse nye ting. Det er altid hårdt, men det er dejligt, for så ved man, at man får noget ud af træning. Efter træning snakker vi altid i 5-10 minutter inden vi kører hjem.

Tysk: 

Ich gehe zur Schule von 08.05 bis 14.45, und ich genieße das Zeit mit all meinen Freunden während der Pausen zu verbringen. Wenn die Zeit um 14.45 geht, und ich frei habe, begleite ich meine Freundinnen nach Hause. Wir reden über alles, was geschehen ist, und im Allgemeinen nur über alles zwischen Himmel und Erde. Das erste, was ich tue, wenn ich nach Hause komme, ist, etwas zu essen zu finden, da das Essen zu Bett gehen muss, bevor ich zum Fußball gehe. Während ich mein Essen esse, mache ich meistens Hausaufgaben, oder ich sehe die neuen Videos auf YouTube. Wenn sich die Zeit um 16.30 Uhr nähert, gehe ich in mein Zimmer, um meine Kleidung zum Fußball zu wechseln. Ich fahre immer für Fußballtraining und ich folge immer meiner kleinen Schwester und einer anderen Mädchen aus dem Team. Für die Ausbildung, wir genießen viel, aber wir lernen auch viele neue Dinge. Es ist immer hart, aber es ist toll, denn dann weißt du, dass du etwas aus dem Training bekommst. Nach dem Training reden wir immer 5-10 Minuten, bevor wir nach Hause fahren.


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. september 2017 af Stygotius

Mon det ikke er din lærers opgave at forklare dig det??


Svar #2
18. september 2017 af modul33

Nu sad jeg i går og lavede lektier hvor min lærer ikke var tilstrækkelig:) Og jeg er så uheldig at min tysklærer er på ferie.. Så det er lidt svært at få hjælp fra min lærer:) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. september 2017 af Stygotius

Ja,  det er katastrofalt som man behandler eleverne i folkeskolen.

Ich gehe zur Schule von 08.05 bis 14.45, und ich genieße (das Zeit mit) all (meinen Freunden während der) meine Pausen (zu verbringen) zusammen mit meinen Freunden. (Wenn die Zeit um) Um 14.45 (geht, und) wenn ich frei habe, begleite ich meine Freundinnen auf dem Weg nach Hause. Wir reden über alles, was geschehen ist, und im Allgemeinen (nur) über alles (zwischen Himmel und Erde) Erdenkliche. Das erste, was ich tue, wenn ich nach Hause komme, ist, (etwas zu essen) einen Imbiss zu finden, da das Essen zu Bett gehen muss??? bevor ich zum Fußballtraining gehe Während ich meine (Essen esse) Zwischenmahlzeit schluche, mache ich meistens Hausaufgaben(,) oder (ich) sehe die neuen Videos auf YouTube. Wenn (sich die Zeit um) 16.30 Uhr (nähert) naht, gehe ich in mein Zimmer, um (meine Kleidung zum Fußball zu wechseln) mich in Fußballanzug umzuziehen. Ich fahre immer (für) zur Fußballtraining und ich folge immer meiner kleinen Schwester und eine(r)m anderen Mädchen aus dem Team. (Für die Ausbildung, wir genießen viel) Bei der Training machen wir uns gemütlich, aber wir lernen auch viel(e) Neues (neue Dinge). Es ist immer harte Arbeit, (aber es) ist aber auch toll, denn (dann weißt du) man weiß, dass (du etwas aus dem Training bekommst) das Training nützt. (Nach dem Training) Danach (reden) unterhalten wir uns immer miteinander (immer) 5-10 Minuten, bevor wir nach Hause fahren.

Jeg håber dette kan erstatte din tysklærer lidt.


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. september 2017 af Stygotius

Rettelse:

Der skal stå "Bei dem Training machen wir es uns gemütlich).


Skriv et svar til: Hjælp til stil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.