Studievejledning

medicin i udlandet

09. oktober 2017 af cocochanel555

Hej

Nogen der ved hvad man skal gøre, hvis man gerne vil læse medicin i Ukraine? Jeg har læst mig frem til at man godt kan "købe" sig en uddannelse i medicin der, kan det passe? Ved I om man evt skal have noget bestemtemt snit for at at blive optaget på medicin studiet? og om man kan strate der hvis man har færdiggjordt et dansk gymnasium?

På forhånd tak for jeres svar :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. oktober 2017 af Skaljeglavedinelektier

Mener du, at det skulle være muligt at betale et pengebeløb, hvorved man så får mulighed for at praktisere medicin? Det lyder i hvert fald højest usandlynligt - hvorfor skulle de ikke ønske at uddanne kvalificeret læger? 

Prøv at tage kontakt til en dansk studievejleder eller et universitet i Ukraine. 

Husk at du ikke kan bruge en uddannelse i medicin fra et ukrainsk universitet direkte til noget i Danmark (sikkert ikke i nogle EU lande). 

Hvorfor Ukraine fremfor Danmark eller Norge og Sverige (lige optagelsesmuligheder i Norge og Sverige)?


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. oktober 2017 af Justitia

Som #1 så rigtigt anfører: "Husk at du ikke kan bruge en uddannelse i medicin fra et ukrainsk universitet direkte til noget i Danmark (sikkert ikke i nogen EU lande)"


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. oktober 2017 af Moderatoren

Jeg ved at en masse nordmænd læser medicin i Polen og Ungarn. Hvis de kan, så kunne det måske også være muligt for dig at læse medicin i Polen og Ungarn?


Brugbart svar (1)

Svar #4
10. oktober 2017 af Justitia

Der er stor forskel på Polen og Ukraine.


Brugbart svar (0)

Svar #5
10. oktober 2017 af Skaljeglavedinelektier

Det handler også om, hvad man kunne tænke sig med sin uddannelse - vil man ikke arbejde i Ukraine, vil jeg tro, at det ville være en dårlig vej at gå. Uanset hvad så vil en, hvilken som helst uddannelse være en dårlig ide at tage, hvis man vil "købe" sig til den (hvad end der så ligger i - det er i hvert fald ikke blod, sved og tårer). 

Du er hjulpet rigtig godt på vej ved at vælge et EU-land. Der findes også dygtige polske læger i Danmark. 


Brugbart svar (1)

Svar #6
11. oktober 2017 af guzbak

Ja, det kan man godt. Eller fx i Litauen.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #7
11. oktober 2017 af cocochanel555

Ved du hvad det kræver af gennemsnit og alt det der med adgangskrav osv, hvis det er i Litauen. Jeg har arbejdet hårdt for at ramme snitet på medicin her i Danmark med ramte desværre ikke. 

Jeg har også prøvt gennem kvote 2 og fi afslag. Derfor vil jeg vide om man kan "købe" sig en uddannelse i medicin i udlandet - det er ikke fordi jeg ikke har fået sved på panden, osv...


Brugbart svar (0)

Svar #8
11. oktober 2017 af guzbak

Altså jeg kender i hvert fald en som læser tandlæge der pga. situation som dig, men tvivler på der har været snit da personen ikke havde gode karakterer.

På hjemmesiden står der noget med fag kræves og ellers tror jeg man tager en test og interview. Det er ikke snit som tæller som sådan.

https://www.vu.lt/en/studies/degree-students/degree-programmes/in-foreign-languages/56-studies/studies/3324-dentistry-study-programme-degree

Måske der er en tilsvarende side for medicin. Kan lige se om jeg finder noget konkret
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #9
11. oktober 2017 af guzbak

Prøv at se her

http://www.studyinlithuania.lt/en/study_programs/medicine_1

https://www.vu.lt/en/studies/degree-students/degree-programmes/in-foreign-languages/56-studies/studies/2770-medicine

Du kan også kontakte dem med spørgsmål.

Det virker som om du skal have specifikke fag samt bestå SAT testen i dk for at tages i betragtning

https://dsabroad.dk/radgivning/sprog-og-optagelsesprover/sat-i-og-act-test/
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: medicin i udlandet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.