Studievejledning

Kan jeg tage 3.G om?

07. januar 2019 af HTXmanden

Hej alle. I 2.G gik det hele super godt. Jeg gik over til 3.G med et snit på 8,3. Men efter det første standpunkt gik det hele af lort til. Mine nuværende karaktere i matematik er 00 skriftlig og 02 mundligt, og jeg har lige været til terminsprøve, hvor jeg kun nåede at svare på halvdelen af opgaverne. Vores lærer sagde at denne terminsprøve tæller for halvdelen af vores skriftlige årskarakter. Min terminsprøve er garanteret til et 00 og måske 02, hvis jeg er heldig...

Hvad fanden skal jeg gøre? Mine forældre er skuffede over mig, jeg er skuffet over mig selv. Jeg vil være bedre end det her, men jeg føler bare at alt håb snart er ude. Vi får 2. standpunktskaraktere til februar, og jeg føler bare at det kun går nedad. Jeg har haft rigtig mange manglende afleveringer i år, basically hver anden aflevering. Hvis jeg kan tage 3.G om vil jeg kunne rette op på alle mine skavanker.. 

Spørgsmål: 

- Er første standpunkt vigtigt eller er det andet standpunkt der tæller?

- Er der noget jeg kan gøre for at starte 3.G om, hvis jeg får brug for det? 

Og også lige et sidespørgsmål. Jeg har fået lavet SRP og jeg er rimelig glad for den, så skal jeg lave en ny SRP hvis jeg går om?

Tusind tak for jeres svar. En trist 3.G'er på HTX.

REDIGERING: Det skal også siges at jeg indirekte spurgte min studievejleder her for en måned siden om jeg kunne gå om, men han sagde at det kun vil kunne lade sig gøre, ved specielle omstændigheder.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. januar 2019 af oppenede

Hvis du går om skal du meddele det inden eksamensudtræk, og den SRP du har lavet kommer til at gælde fortsat.


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. januar 2019 af JulieW99

Det re først årskaraktererne der tæller, så 2. standpunkt er egentligt ligegyldigt.

Du kan også, på trods af alt er gåeet lort indtil nu, tage en grundig dialog med samtlige af dine lærere. Forklar dem situationen. Og så hank gevaldigt op i dig selv, og afslut året med et brag.

Den, der bedst kan hjælpe dig med at gå om, såfremt du vil gøre det på samme gymnasium, er din studievejleder.

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Kan jeg tage 3.G om?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.