Andre fag

tandlægestuderende og rygsmerter??

02. marts 2019 af Wsas - Niveau: Universitet/Videregående

Hej 

jeg er på mit andet semester i odontologi, men mærker allerede smerte i ryg (som følge af sidestilling når jeg læser, men også efter jeg har været på klinikken). Jeg ved ikke om jeg skal skifte uddannelse, bare fortsætte. Faget er spændende nok, men tror ikke at min krop holder til de 20-30 år. Jeg er heller ikke særlig vild med forskning/undervise på uni, som man jo også kan beskæftige sig med. Er der nogen der måske er uddannede  eller er i gang, som har gode råd til mig?
 

tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. marts 2019 af 123434


Det er jo en rigtig svær situation, du befinder dig i. Man skal jo gerne holde til at være i det fag, man nu engang har valgt, i mange år. Og så skal man jo have det godt undervejs. Du skal jo ikke slide dig selv ned eller ødelægge dig selv.

Jeg tænker umiddelbart, at der måske kan findes hjælp hos ergoterapeut/fysioterapeut i forhold til at finde en sidestilling, hvor du ikke belaster dig selv for meget.

Har du andre alternativer end tandlægestudiet, det er også vigtigt at cleare med sig selv. Aller sidst gør det som er bedst for dig. Der vil altid være folk som ikke forstår ens beslutning ect. Men vigtigst er at du ikke slider dig selv ned.

Skriv et svar til: tandlægestuderende og rygsmerter??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.