Fysik

Hjælp til Fysik C modul 6 del 1

12. november 2020 af flottelise - Niveau: C-niveau

Hej igen

Jeg har nu som driller mig en hel del og det er at det resultat som jeg har fået i opgave d), hvor jeg skulle bestemme universets alder  som er 15 mia. år. i opgave e) så det resultat som jeg fik skal enten være 10% større eller 10% mindre. Jeg håber at der nogen som vil hjælpe mig med opgaven.

Her er et billede af opgaven:

På forhånd tak 


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. november 2020 af peter lind


Brugbart svar (1)

Svar #2
12. november 2020 af peter lind

Beregn en ny hubblekonstanten hvor den er 10% mindre.Brug denne nye værdi til at beregne en ny værdi for universets alder. Gør det samme hvis den er 10% større


Svar #3
12. november 2020 af flottelise

Ok så dvs. 67,4 så først gange det med 0.1% også derefter dividere 67,4 med 0.1% eller hvad?


Brugbart svar (1)

Svar #4
12. november 2020 af peter lind

Du har jo ikke leveret hele opgaven(skam dig) så jeg ved ikke hvilken hubblekonstant du er gået ud fra.men det lyder forkert. Den nye konstant skal være 10% mindre,så den skal være 100%-10% = 90% af den gamle.Beregn den nye hubblekonstantog derefter beregn en ny alder.Du skal ikke foretage dig noget som helst yderligere med de10% mindre


Svar #5
12. november 2020 af flottelise

Det må du meget undskylde søde ven 

Her er er hele opgaven:


Brugbart svar (1)

Svar #6
12. november 2020 af peter lind


Brugbart svar (1)

Svar #7
12. november 2020 af peter lind

Så er den nye hubble konstant 60,66 i de eheder du regner i.Så skal duudregne en ny alder for universet


Svar #8
12. november 2020 af flottelise

Tusind tak for hjælpen Peter 


Skriv et svar til: Hjælp til Fysik C modul 6 del 1

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.