Dansk

symboler

04. juni 2022 af mathilde2105 - Niveau: 9. klasse

hej jeg ville høre om nogle kunne hjælpe mig med hvad de forskellige ting symbolisere. kan simpelthen ikke finde noget om det på nettet

- Barnevogn

- Lave hatte

- En der har en hvid trøje på som det eneste (gammel) 

hentyder lidt til maleriet "en hjemkomst" også kaldet "Amerikadamperen ved Larsens plads"


Svar #1
04. juni 2022 af mathilde2105

?

Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juni 2022 af Stygotius

Jeg tror ikke at menneskenes påklædning skal symbolisere noget men snarere illustrere nogle sociale forskelle. F.eks. er den mand der har en hvid jakke på, klart være en tjener (vist ved hans kropsholdning og den måde han holder på armen bag på sin ryg) for de velhavende, og velklædte, folk med den lille dreng (der har tidens almindelige, borgerlige drengetøj på).

Forholdet mellem på den ene side børn og arbejderklasseforældre og på den anden børn og borgelige forældre er meget forskelligt. Forholdet mellem arbejderen ved barnevognen er meget mere hjerteligt end forholdet mellem den velstående kvinde og det barn hun står sammen med  er. Det sidste er meget mere formelt 

Det afspejler uden tvivl nogle virkelige forskelle. 


Svar #3
04. juni 2022 af mathilde2105

Ej tusind tak, nu forstår jeg billede meget mere!! Du har hjulpet mug n helt del, takkk!!!

Svar #4
04. juni 2022 af mathilde2105

Men hvad tror du dem i midten er der for, for de er placeret lige i det gyldne snit, men føler de har en stor betydning dir billedet

Svar #5
04. juni 2022 af mathilde2105

Og hvad tror de dem i mellemgrunden kigger op på, bag ved ham med barnevognen

Svar #6
04. juni 2022 af mathilde2105

?

Brugbart svar (0)

Svar #7
04. juni 2022 af Stygotius

Jeg aner det ikke,    ....måske på  andre familiemedlemmer som er mødt op for at hilse på dem.


Svar #8
04. juni 2022 af mathilde2105

Føler bare at de burde betyde noget siden de er placeret lige i midten, og de skiller sig jo ogs meget ud i blandt dem de står med, i og med de har helt sort tøj på

Skriv et svar til: symboler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.