Dansk

Referencer?

07. januar kl. 12:40 af luxx1 - Niveau: A-niveau

Hej :-)

Jeg er igang med at skrive en aflevering, og jeg skal citere noget fra teksten. Jeg vedhæftet et billede af, hvor jeg har sat referencen, men jeg synes det ser lidt underligt ud med punktummet efter. Er der nogen der ved, hvordan det skal sættes rigtigt?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. januar kl. 09:34 af Stygotius

Det du har skrevet, er helt i orden. 

Måske kunne du godt have skrevet udråbstegnet inden for anførselstegnene, men så er vi ude i noget          "fly fucking". Man bruger ikke både et punktum og et udråbstegn på samme sted    -kun én af delene.


Svar #2
08. januar kl. 17:02 af luxx1

#1

Det du har skrevet, er helt i orden. 

Måske kunne du godt have skrevet udråbstegnet inden for anførselstegnene, men så er vi ude i noget          "fly fucking". Man bruger ikke både et punktum og et udråbstegn på samme sted    -kun én af delene.

Hvor ser du et udråbstegn? Jeg tror du forveksler det med et 1-tal. Det er sådan man laver referencer i Word.


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. januar kl. 09:53 af Stygotius

Efter ordet "okay" ser jeg noget som jeg har taget for at være et udråbstegn, men måske skullle det være en skråstreg eller noget helt andet. Det er i hvert fald ikke et ettal. 


Svar #4
09. januar kl. 13:40 af luxx1

#3
Efter ordet "okay" ser jeg noget som jeg har taget for at være et udråbstegn, men måske skullle det være en skråstreg eller noget helt andet. Det er i hvert fald ikke et ettal.

Hehe jo, det er et småt 1-tal :-)
Prøv at zoome ind

Brugbart svar (0)

Svar #5
10. januar kl. 09:44 af Stygotius

Der er jo. af en eller anden mystisk grund tale om et hævet éttal. Det gør  jo ikke ligefrem det hele tydeligere.


Brugbart svar (0)

Svar #6
10. januar kl. 10:30 af Moderatoren

#0

Jeg mener, at det er helt rigtigt, når du vælger at skrive det på den måde. Man kan også gøre det med (Kilde). Så kan du få Word til at gøre det automatisk. 
Få evt. hjælp her: https://www.studienet.dk/kildehenvisninger-og-litteraturliste/word


Skriv et svar til: Referencer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.