Søgning på: musik analyse. Resultater: 19981 til 20000 af 25890
-
Folkeeventyr FSA
ForumindlægHej studie portalen :) Jeg skal op i folkeeventyr i den danske mundtlige prøve, og så ville jeg bare høre om i havde nogle gode forslag til hvilket folkeeventyr jeg skulle vælge at analysere? Måske om der er nogle der har haft gode erfaringer eller bare lige kender et godt folkeeventyr.... -
Tyrkiet og EU
ForumindlægHej igen.. Skal have sagt til min lærer hvilke områder og hvilke vinkler jeg vil have på min opgave inden iaften. Nogle gode ideér? Opgaven være i 3 dimensioner: redegørelse, analyse og perspektivering/vurdering.. Jeg har om Tyrkiet og EU .. Og opgaven kan altså handle alt derom.. TAK FOR HJÆ... -
kvalitet af grundvand
Forumindlæghey derude, er der nogen der ved, hvad "Vejledende værdi" betyder? -det står i sammenhæng med en analyse/ skema af kvalitet af grundvandet i Nordjylland. og hvordan kan det være at den vejledende værdi er på: 50 mg/L og "højst tilladte værdi" er på 300 mg/L ? der er jo mega ... -
3.g opgave om neuromancer af William Gibson
ForumindlægHey jeg skal skrive 3.g's opgave om bogen neuromancer af William Gibson og ville høre om nogen af jer evt. havde noget materiale om bogen eller genren cyberpunk? måske nogen af jer har skrevet om det samme eller har set en opgave et sted? Det er nok mest noget analyse jeg leder efter, men al... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg sider i min forberedelses til til bio A eksamen. Er der nogle der vil læse min artikel og give en ide' om begreberne der vil være gode at snakke om.? problemformuleringen: Med udgangspunkt i vedlagte artkler/artikel skal du redegøre for de begreber, der benyttes. Du skal endvidere ana... -
Redegørelse for sport og hitler
ForumindlægHvordan griber jeg det her an? "Der ønskes en redegørelse af sportens betydning for Hr. Adolf Hitler I analysen bedes du tage udgangspunkt i De olympiske lege i 1936 og denne hjemmeside http://www.ol-studiet.dk/wm142372 I Perspektiveringen bedes du tage stilling brugen sporten ... -
Spørgsmål om metode :)
ForumindlægHej! Jeg skriver i Dansk og Engelsk om ''overvågning'' og har analyseret of fortolket romanen 1984 af g. Orwell Jeg har valgt at bruge Nykritisk metode .... Altså må jeg godt kun den metode da den hører under begge fag? Eller skal jeg have 2 metoder? Har også brugt den herme... -
Samf eksamen .. HJÆLP !!!
ForumindlægHej allesammen .. Jeg har trukket Dansk Politik til min 24-timers forberedelse og der skal jeg redegøre for Eastons model .. Er der nogen der kan hjælpe med det ?? Derefter skal jeg analysere lidt ngo'er, politikere og organisationer. Og til sidst skal jeg diskutere fordele og ulemper ved a... -
Hjælp!!!
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
Hjælp til at finde novelle
ForumindlægHej, jeg er ved at srkive dansk historie opgave og min lære har lige skrevet til mig at jeg skal vedlægge den novelle jeg er ved at analysere som bliag men jeg kan ikke komme i nærheden af en scanner, så er der nogen som ved hvor jeg kan finde Hermand Bangs novelle "hjemme" online???! -
Hjælp; SSO
ForumindlægJeg skriver om Peter Seeberg, hvor jeg har analyseret 5 af hans tekster. Mit problem er imidlertid, at jeg skal indsætte dem i litteraturhistorien. Dem fra hans tidlige forfatterskab er ikke et problem, men teksterne fra hans samling "halvdelen af natten" har jeg som så mange andre fund... -
TGA - (TG og DTA)
ForumindlægHej.. Jeg er kommet til at rode mig ind i noget med analyse af TG(Thermogravimetry) og DTA(Differential Thermal Analysis), og jeg har ikke så meget styr på det, som jeg måske burde have? Så jeg ville lige spørger om der var nogen kloge mennesker, som havde forstand på at kigge på disse ting? ... -
HJÆLPPPPP
Forumindlæg“Mary, who is Julie’s best friend, was bitten by a very belligerent dog in October”. Analyse (X O etc.) and say as much as you can (grammatically) about the following sentece (in Danish): Nogen der kan hjælpe:D -
Hjemvejen af Villy Sørensen - HUNDESYMBOLIK
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og analyserer hundenes betydning i "Hjemvejen" af Villy Sørensen og er kommet fremtil, at de er et symbol på drengenes drifter. Men er der nogle, som kan hjælpe mig med at komme videre? Er det egentlig hunde de tæller, eller er det nærmere kvinder?? :D Jeg h... -
Bladenes tykkelse (haster)
ForumindlægHej ,i min biologi aflevering har jeg fået et spørgsmål som hedder: Diskuter hvorfor der er forskel på bladets tykkelse forskellige steder i et træ og analyser figur 1. Jeg ved ikke om det er rigtigt, er det noget med at der er flere grønkron i bladerne øverst i træet? tak for hjælp på f... -
Den udstoppede fugl af Eske K. Mathiesen
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke denne novelle og relatere det til teknologi og videnskab. Er der nogen, som har lavet denne stil? Jeg har lidt problemer med den, så vil håbe at nogen gider hjælpe mig lidt. Jeg forstår ikke helt, om Eske K. Mathiesen er modtander af teknologi? Er det så det, som fu... -
Den udstoppede fugl af Eske K. Mathiesen
ForumindlægJeg skal give en fortolkning og analyse samt overveje tekstens forhold til teknologi og videnskab. Er der nogen, der har lavet denne stil, for kunne godt trænge til lidt hjælp. Er Eske K. Mathiesen mod teknologien? Er det så det, som fuglen skal være et billede på, altså at den er glad for at vær... -
idé..
Forumindlæghej... jeg skal i dansk læse en selvvlagt gyser og så analysere den... men jeg har aldrig læst en gyser og føler ikke særlig tiltrukket af den genre... er der nogle her som kender en god gyser som er spændende.. mine yndlingsfag er samfundsfag og historie, så det måtte godt være noget i den dur..... -
Synopse afgangseksamen?? Ideer?
ForumindlægNu er tiden snart kommet hvor vi skal op til afgangseksamenen. I forrige uge trak jeg emnet kulturmøde... Men jeg kender ingen noveller der omhandler kulturmøder :/ Er der tilfædigvis nogle der kender en god novelle at analysere til dette emne?:) Håber forfærdeligt at nogle kan hjælpe mig:) -
hjælp
Forumindlægjeg har en tredje årspogave jeg bare skal have skrvet perfekt, men da jeg skal analyserer den sydafrikanske frihedserklæring fra 1955 har jeg et roblem da jeg ikke kan finde oplysninger om andres meninger om emnet sårn lidt input mangler jeg.. sååååh er der nogen der har styr på det please contac...
