Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 3881 til 3900 af 35503
-
Haster ! Dansk eksamen
ForumindlægHej alle.. Har virkelig brug for noget hjælp, jeg har en synops til dansk eksamen, jeg skal have afleveret mandag. Mit uddybnings område er folkeeventyr. Jeg skal derfor have fundet et folkeeventyr hurtigst mulig, og jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge! Det skulle gerne være en historie som jeg... -
Teorier til eksamen?
ForumindlægHejsa. Skal op til AT-eksamen imorgen. Har fagene samfundsfag og biologi og skriver om indvandrere og sygdomme. Jeg har styr på hvilke metoder jeg har brugt, men kan ikk helt forstå, hvad der menes med teorierne? Jeg vil umiddelbart tro at det har noget at gøre med sociologiske teorier. Ellers tæ... -
Dansk eksame
ForumindlægJeg snart op i mundtlig dansk eksame, og skal op i én af de her tekster: Den højes ord Kingo: Nu rinder Solen Overby: Snart dages det brødre Wivel: Der truer os i tiden Marianne larsen: Velfærdet gør hvad det kan Ivan Malinowski: fremmed i Danmark Janus Kodal: Maretropolis Maja Lee Langvad: Dett... -
eksamen universet HJÆLP
ForumindlægHej gutter. Jeg skal til eksamen snart og er i gang med at lave en disposition for emnet "Solsystemet og Universet." Jeg skal forklare sort legeme stråling og wiens forskydningslov og de ting der hører med her. Men jeg fatter absolut intet, når jeg læser om sort legeme stråling og S... -
Eksamen imorgen!
ForumindlægJeg står her og skal til eksamen imorgen, og det er mundtlig dansk. Jeg skal analysere/perspektivere/fortolke et folkeeventyr, og jeg valgte prinsessen med de 12 par guldsko. Jeg er kommet lidt dårligt fra start og har en halvlavet analyse osv. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man kan... -
Stress eksamen
ForumindlægHej alle. Vi er to, som har trukket spørgsmålet "Stress og coping" og sidder med bilag 1, som omhandler en 12-talspige / supermor. Hun stræber efter at være perfekt på ALLE områder og hendes mor er selv en "supermor". Vi har brugt flere forskellige teorier, men er nu nået til... -
AT - eksamen
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker! Jeg står og skal til AT-eksamen på næste mandag, og føler på ingen måde at jeg er klar til det. Derfor vil jeg høre, om der sidder nogle intelligente folk som kan give lidt vejledning til hvordan man skal gribe sin fremlæggelse an foran censor og lærer? (ifht. foru... -
Oversætning til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen, så sidder lige nu og forbereder svarene på min disposition. Jeg har bare problemer med oversætning af 3 sætninger, som handler om kriminalitet: 1. In einem Gefängnis werden sie krimineller, weil sie viel von dem knackis lernen. 2. Die Erziehung ung Aufklarung sind... -
Eksamen- Integralregning
ForumindlægHej alle Skal op til matematik mundtlig eksamen her om et par dage. Jeg er under emnet integraleregning stødt på et lille problem. Spg. lyder: Kom med eksempler, der viser forskellen på integral og areal. Vi har fået oplyst arealformlen A = intervallet [A;b] f(x)dx Jeg har en ide om, at man sk... -
Hjælp til NG eksamen.
ForumindlægHej, jeg har lige trukket i NG eksamen, og har 24timers forberedelse. Jeg er kommet op i emnet "Storm over Danmark" og i min disposition skal jeg bl.a. inddrage geofaglige begreber som dynamisk lavtryk, det primære vindsystem, nedbørdannelse. Coreolis effekt, stormudvikling, varsling ... -
Historie eksamen
ForumindlægJeg skal til historieeksamen d. 22. som afsluttende fag. Jeg har dog lidt problemer med det fag. Vi har haft en utrolig dårlig lærer, så næsten al læsning og forståelse står man selv for - også i timerne. Men det er der jo ikke noget at gøre ved. Jeg er bare mere interesseret i at vide hvordan m... -
biologi eksamen
ForumindlægHej, Jeg har lige trukket i biologi hvor jeg har 24 timers eksamen. Det overordenede emne er gødning, herunder skal jeg diskutere hvordan man gøder rismarker optimalt, både i forhold til naturen og i forhold til landmandne, billigt og klimavenligt. Jeg har fået to figurer om begreænsede faktorer ... -
Hjælp til biologi eksamen HASTER !!!
ForumindlægHej :) Jeg skal til biologi mundtlig eksamen i morgen og jeg har problemer med en af opgaverne, så jeg håber at der er nogle begavede mennesker derude som lige kan give sig tid til at hjælpe mig ! Opgaven lyder således, at jeg skal forklare hvordan man kan undersøge, om en person har været infice... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op til dansk eksamen her imorgen tidlig, og sidder lige og kæmper med det sidste. Jeg har trukket fordybelsesområdet Den Moderne Ungdomslitteratur. Jeg mangler at få fortalt til det punkt hvor jeg fortæller lynhurtig om mit fordybelsesområde i generalt. Men jeg er helt lost, ... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave min disposition i dansk hvor jeg trak forbybelses området kortfilm. Jeg har derfor valgt kortfilmen Eksamen. Jeg er næsten færdig, og mangler kun 2 ting. Jeg skal finde ud af om der er nogle lag i, også mangler jeg noget at perspektivere til. Håber i kan... -
Samfundsfag eksamen
ForumindlægHej alle, Sidder til samf b 24 timers eksamen og ville høre om i evt. kunne læse min problemformulering igennem og komme med gode indputs og råd.. Problemformulering: Hvordan kan det være, at vækstpakken har haft så stor indflydelse på frafaldet blandt vælgerne og hvilke andre fak... -
Fysik eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til fysik eksamen her på mandag og fysik er ikke mit stærkeste fag, så jeg ville være taknemmelig hvis i gad forklarer mig teorien indenfor et par spørgsmål angående salte/ioner. Her er mine 3 spørgsmål: 1: Hvad er teorien bag forsøget "Elektrolyse af NaCl&q... -
AT - eksamen
ForumindlægHej Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at læse min synopsis igennem og fortælle hvad jeg mangler og hvorfor den ikke er god. Jeg skal nemlig op til AT eksamen i næste uge, det vil virkelig være en stor hjælp den er heller ikke særlig lang ;) Jeg er nemlig i tvivl om hvad jeg mangler, men se... -
Innovation - eksamen
ForumindlægHej :-) Min gruppe og jeg står og skal til eksamen i innovation. Vi har jo lavet vores projekt som skal forsvares. Kan det virkelig passe, at man i gruppen ikke må vælge det samme fokusområde at fremlægge om?? Er der andre derude der skal op i innovation som har fået denne information? Jeg syne... -
hjælp til AT eksamen!!!
ForumindlægHej alle Jeg sidder her og igang med at justere min AT fremlæggelse - Eksamen 3.g Jeg har om selviscenesættelse i det moderne samfund og hvordan moderne teknologi anvendes hertil. På nuværende tidspunkt har jeg inddraget Sigmund Freud og Christopher Lasch i et afsnit om narcisisme. Har i noge...
