Søgning på: historie noter hf. Resultater: 7161 til 7180 af 33009
  • Vikinger

    Forumindlæg
    vil gerne danne mig et bedre billede af hvad vikingetiden, hvad det er og hvad der skete i den periode. Er der nogle der kender en eller flere dokumentarer om det? ved godt at der er mange på youtube osv men ved ikke helt hvor troværdige de er.
  • Selviscenesættelsen 11/9

    Forumindlæg
    Selviscenesættelsen- målet var hjertet af USA, dette har jeg brug for at lave om til en problemstilling... jeg har nemlig valgt at fokusere på selviscenesættelsen og moderne teknologi i terrorangrebet 11.september, dog ved jeg ikke hvordan jeg kan lave dette om til en god problemstilling.
  • SRP OM PEST

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der har skrevet en SRP om pest før.
  • Fiktionsessay

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på et fiktionsessay og et normalt essay?
  • er gået i stå

    Forumindlæg
    Hej alle søde menesker!!! Jeg er desvæære gået i stå med en dansk stil. Nogle der gidder give mig ideér til hvad jejg kan skrive mer? krav 2-3 sider På forhånd tak:)
  • Perspektivering af Snemanden og Grantræet (H.C. Andersen)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe mig med at skrive perspektivering af Snemanden og Grantræet? :)
  • Gerne svar hurtigest muligt - Det er idehistorie

    Forumindlæg
    Vi har fået at vide, hvis vi kan finde på nogen idehistoriske argumenter for at se Danmarks VM kamp på tirsdag, kan vi få lov til at se fodbold. Der er nogen som har nogle argumenter? Tak på forhånd
  • Versailles traktatens betydning Tyskland?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en fremlæggelse om versailles traktaten, og jeg vil gerne have lidt om hvilken indflydelse den har haft for Tyskland? Men kan ikke finde noget om det på nettet? HJÆLP. Tak.
  • Kina

    Forumindlæg
    Er Kian et land der har masser af ørken eller masser af grønne områder?
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Halløj, jeg skal analysere Jødepigen af HC Andersen, men mangler lidt noget at perspektivere til? Nogen der kan hjælpe?:)
  • Dansk synopse hjælp!

    Forumindlæg
    Hejsa. :-) Skal aflevere synopsen, imorgen har meget brug for hjælp?? Er der nogen af jer der ved om, ens selvvalgte læsestykke skal med i synopses? Angående perspektivering, skal man perspektivere til ens pensum, er det er krav? Håber i kan hjælpe. /Rasmus :-)
  • Vietnamkrigen

    Forumindlæg
    Vi er to drenge, som har trukket den kolde krig til histore-eksamen, og vi mangler lidt hjælp til hvilket produkt og problemstilling vi kan lave? nogen der har ideér, eller som selv har været oppe i det?
  • HJÆLP til analyse af digt!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk I MORGEN. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturp...
  • Oplæsning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart til eksamen og jeg mangler et godt oplæsningstykke af Ond i sulet - Af Naja Marie Aidt :) Nogen af jer det evt. har det godt sted, hvor jeg kan læse op? Kh. mig
  • AT

    Forumindlæg
    Hej Sp Har virkelig brug for hjælp. Jeg har skulle vælge nyt AT emne, fordi det gamle ikke var godt nok. nu sidder jeg med et nyt problem, da jeg ikke ved hvordan jeg skal kunne få det op på et højere taksonomisk niveau. mit emne er titanic Tusind tak for hjælpen på foorhånd
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der ved hvad man kan sige istedet: "som et svar på"
  • Forskel på essay og klumme???

    Forumindlæg
    Hvad er forskellen på essay og klumme? gerne grundigt! tak!
  • graphic novel

    Forumindlæg
    hvad sker der med teksten, hvis en roman bliver omsat til en graphic novel? please svar så hurtigt som muligt tak på forhånd(:
  • Menneskets forhold til det guddommelige og naturen

    Forumindlæg
    I forhold til srp skriver jeg om det gyldne snit, herunder skal jeg komme ind på: 'menneskets forhold til det guddommelige og naturen' i 'renæssancen' og 'det moderne gennembrud'. Nogle der har nogen kilder eller ved noget om det?
  • hvor lang er en underrubrik

    Forumindlæg
    Hvor lang skal en underubrik være, og hvordan kan man lave den spændende?