Søgning på: analyse af digte. Resultater: 7201 til 7220 af 26633
  • Starte med metoderne?

    Forumindlæg
    Når jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere?
  • Tema af sangen : vi er røde, vi er hvide??

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til eksamen og analysere sangen/digtet " vi er røde, vi er hvide" skrevet af dodo and the dodos. og jeg er ikk særlig sikker på hvad temaet eller budskabet er med denne sang? any help?
  • hjæææælp

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en analyse af Dan Turélls dig - Den gale videnskabsmand. Er der nogen der ved noget der er værd at vide? :O Jeg kan bla. ikke finde ud af hvornår den er fra, men værst af alt, så ved jeg ikke hvad den dybere mening med digtet er! :S:S:S
  • Og til sidst - af Marianne Larsen

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en stil, som skal indeholde en analyse af digtet "og til sidst", men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det handler om og ville spørge om et evt. er nogle der kan hjælpe mig med det. og måske også kunne hjælpe mig med kohærens og kohæsion. Det ville være en meget stor ...
  • lyrik

    Forumindlæg
    hej er der nogen som vill læse en digtanalyse som jeg har skrevet. digtet hedder "Vi er nogle stykker" af Klavs Bondebjerg. jeg vil bare gerne have gode råd til analysen. jeg mangler sikker meget da den kun er på 1,5 side.
  • Lyset af Johannes Møllehave HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at lave analyse af et digt kaldet "lyset" af Johannes Møllehave. Jeg vil gerne vide hvornår det er skrevet, men jeg kan ikke finde informationer om, hvornår det er skrevet. Er der nogle der ved hvornår det er skrevet? :)
  • Inde i kroppen, en ild

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle der har en analyse/fortolkning af "Inde i kroppen, en ild" af Hans-Jørgen Nielsen? Jeg har virkelig svært ved at forstå digtet, så håber der er nogle der kan hjælpe mig. På forhånd tak! :)
  • Perspektivering til Børn af Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til eksamen i dansk og har valgt at analysere digtet "børn" af Tove Ditlevsen. Nu skal jeg finde et tekst som jeg kan perspektivere til, men jeg kan ikke finde nogle. Nogle som kan hjælpe?
  • Mundligt dansk

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne have nået hjælp til min mundtlige dansk eksamen. En der vil hjælpe mig så skriver vi over mail sammen. Send mig en pb. Det omfatter primært noveller,digte,reklamer analyse alt sammen. Håber en der kan hjælpe da jeg ikke er så skarp i det.
  • Overgang fra barn til voksen/forandring

    Forumindlæg
    Hej SP, jeg er i gang med en prøve eksame i dansk. Vi skal annalysere enten en novelle, et digt, et essay, t eller en spillefilm. jeg har svært ved at finde noget jeg at analysere, og spørger derfor om der er nogen der har en god novelle eller andet.
  • Michael Strunge strukturalisme og dekonstruktion

    Forumindlæg
    Hejsa jeg sidder og er igang med noget analyse af "skrigerne!" af Michael Strunge og skal i den forbindelse anvende strukturalisme og dekonstruktion som læsemetoder. Er der nogen der har nogle ideer til nogle forskellige måder dette kunne udføres på og hvilke digte det er mest relevant ...
  • Haster enormt!!

    Forumindlæg
    Nogle der kunne hjælpe mig lidt i gang er gået helt i stå. Jeg har lige fået en opgave i dansk der handler om diget "Jeg er blevet for lille til mit liv" Det ville være kanon hvis nogle derude kunne komme med gode idér eller evt. sende det til min mail hvis vedkommende selv har lavet op...
  • Michael Strunge - Dansk mdt. eksamen

    Forumindlæg
    Hej Alle =) Jeg er i den situation, at jeg skal til eksamen i morgen i mundtlig dansk A på STX:( Jeg har dog det problem at ét af de emner som vi kan komme op i er Michael Strunge, og i den forbindelse mangler jeg noter til hans følgende digte, da jeg var syg, da min klasse havde om dette emne: ...
  • Sætningskonstruktion

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne hører om der er nogle der kan hjælpe mig med at enten omformulerer eller sætter korrekt komma i de sætninger, jeg skriver herunder: Alt i alt har rytmen i digtet en fri form, hvilket passer godt med at det er et episk-lyrisk digt, som omhandler jegets følelse og tanker og samtidig ...
  • hurtigt hjælp

    Forumindlæg
    Hvilken periode er digtet, Guldhornene, skrevet under?
  • disko-dronning

    Forumindlæg
    nogen som kender digtet : "disko-dronning" af troels trier???
  • 2.g opgave (Hvad er nok?)

    Forumindlæg
    Har tænkt på om det bare en nok at lave en fuld analyse af en bog i dansk opgaven i 2.g ??? Eller om der skal mere til?
  • Den afskyelige af Charlotte

    Forumindlæg
    Nogle der har lavet analyse af den afskyldige af Charlotte Weitze, som de kan sende?
  • hjælp!!!! Massi Bruhn En Hverdagstragedie..

    Forumindlæg
    hej alle i gode mennesker.. jeg er igang med DHO og har et lille spørgsmål.. jeg har valgt at analysere en novelle af Massi Bruhn; En Hverdagstragedie men ved ikke hvordan jeg skal analysere den og ville høre om der måske var nogen der allerede havde analyseret den som gerne ville dele sin ana...
  • hjælp til dansk

    Forumindlæg
    hej, jeg sidder og skal forstå et dansk digt. Det lyder sådan her: Du kastede en smuk og hård skygge hen over mine rastløse dage. Rundt om den blev lyset utroligt stærkt. Tusinde veje gik i ét nu mod havet. Jeg forstår ikke rigtig digtet, håber der er nogle som vil hjælpe!