Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7261 til 7280 af 14099
-
Påvis respiration
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i biologi om et par dage , men jeg har virkelig brug for hjælp til et spørgsmål om respiration. Spørgsmål lyder: Vis et eksperiment, der viser, at celler udskiller H2O Håber i kan hjælpe -
Balancebegrebet!
ForumindlægJeg er ved at skrive en biologi rapport om 'søen - et økosystem.' Og jeg skal skrive om balancebegrebet, som jeg ikke ved hvad fanden er? Nogle der kan hjælpe mig?! Jeg går i 8. klasee (: tak, på forhånd... -
Ændre fag nu?
ForumindlægJeg er strandet med fagene biologi B og psykologi C, men det viser sig at der ikke er hold i mit emne i forhold til rejse-ideen. Ved I om der er mulighed for at skifte fag på nuværende tidspunkt, hvis det er inde for det samme hovedområde. Vejledere er fordelt. Tusind tak. -
Problemformulering
ForumindlægHej alle... Jeg skal igang med et at-forløb hvor jeg har valgt at skrive om Darwin. Jeg har valgt fagene biologi og historie. Er der nogle som har nogle ideer til en problemformulering + de tre taksonomiske niveauer? -
Fotosyntese
ForumindlægHej. jeg skal op til mundtligt biologi i morgen, og jeg trak emnet fotosyntes og en artikel som hedder "Drevet af lyset - fotosyntesen på arbejde". Jeg skal diskuter hvordan man kan udnytte planternes fotosyntese i industrien. Håber nogle kan hjælpe. -
HJÆLP til analyse af muskletræthedens velbevarede hemmelighed
ForumindlægHej, står og skal lave en mundtlig aflevering, af muskletræthedens velbevarede hemmelighed. problemet er at jeg faktisk ikke helt ved hvordan man, laver en analyse af en artikle i biologi? nogle der kan hjælpe ?? artiklen er vedhæftet :) -
Hjælp omkring kulhydrater og blodsukker.
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive biologi rapport men der er nogle ting jeg ikke forstår. Håber at nogen vil hjælpe... 1. Hvordan kan jeg forklarer de forskellige membrantransporter: - Tarmlumen til slimhindeceller - Intercellulærvæsken til muskelceller ? 2. Hvor og hvordan kulhydrat lagres i kroppen? -
Genetik
ForumindlægHej ..Skal snart op i biologi. Jeg har stadig problemer omrking hvad koblede gener er, og hvordan de nedarves. Desuden forstår jeg ikke Hardy Weinbérgs ligevægt.. håber nogen der ude der vil hjælpe mig,for jeg forstår det simpelthen ikke.. -
Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914
ForumindlægHej, Har nogle idéer til emne i AT indenfor emnet: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914? Jeg ønsker at skrive i biologi og muligvis historie. Har tænkt på Darwin eller Mendel - andre idéer? -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie for tiden, men jeg har nogle problemer med den hermeneutiske metode, da jeg jo skriver i historie og ikke har nogle tekster jeg skal analysere, som man normalt gør i den metode. Nogle der kan give mig en god forklaring? På forhånd tak -
3.g-opgave i Bio!
ForumindlægHej alle sammen!Er begyndet at tænke 3.g opgaven, og overvejer at skrive i biologi. Da jeg selv har typr 1 diabetes er dette jo lidt oplagt at skrive om. Men er der nogen der har ideer til hvad det kan kobles med og om der overhovedet er "kød" på det emne? -
Trusler mod havet
ForumindlægHey! Jeg skal lave en biologi opgave om trusler mod havet. Der skal være en introduktion, en kort problemformulering og så selve opgaven... Hvis i ved hvilke trusler er aktuelle eller kender nogle gode sider/bøger, eller bare har nogle anbefalinger må i meget gerne skrive. :) -
SIR-modellen
ForumindlægHej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd. -
SIR-modellen
ForumindlægHej allesammen Skal lave en SRP i fagene biologi og matematik. emnet er epidemi/epidemimodeller og her skal jeg bruge SIR-modellen. Er der nogen der kender gode bøger, hvor der står noget om SIR-modellen. Det ville være en god hjælp :D Tak på forhånd. -
Genmodificeret forkølelsesvirus
ForumindlægHey Hey sidder fast i en biologi rapport, da jeg er blevet itvivl om følgende: Forklar, hvordan genmodificeret forkølelsesvirus overfører normale gener til slimhindecellerne. Håber der en som kan give en ledetråd eller to -
3.g. opgave med kulhydratstofskiftet
ForumindlægHej.\nJeg skal skrive 3.g opgave i biologi med området Kulhydratstofskiftet. Men har brug for nogle gode ideer/inspiration til forsøg der ligger inden for dette område. Har svært ved at få sat en problemstilling med hvad det er man vil fortælle og i perspektiv til hvad. er der en der kan hjælpe m... -
opsporing af sygdomsudbrud
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i min biologi rapport, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal svare på. overvej og beskriv hvordan du ville opspore et rigtigt sygdomsudbrud i klassen, dvs. finde ud af hvem, der har startet sygdommen. Svar hurtigst muligt :D -
NV rapport slået sammen
ForumindlægHej, håber nogen vil hjælpe mig :-) - Jeg er i gang med, at skrive en rapport i NV ( biologi) 0g NV ( fysik) og de to rapporter skal så slås sammen til en... - Hvordan starter man med en god indledning, som skal forklarer at fo fag skal arbejde sammen om at løse et problem? :-) -
Gymnasie valg
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at kigge på gymnasier, og tænker naturvidenskablig retning. Jeg kan dog kun finde et gymnasie der har en retning der hedder matematik - biologi - kemi. Kender i nogle gymnasier i københavvs området der har en retning der hedder det?:) -
syrer,base og salte
ForumindlægHvor finder vi syrer, baser og salte i hverdagen?\nI hjemmet ? -->\nI industrien ? -->\nI biologien / miljøet ? -->\n\nTaak.
