Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7421 til 7440 af 14099
  • Rapport om en sø!! Diskussion?

    Forumindlæg
    Hej alle (: jeg er igang med min første store aflevering i biologi 1.g. Men, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte min diskussion? Og hvordan skal man forklare sine resultatet under diskussionen, så det bliver flydende? Håber på at der er nogle derude der kan hjælpe mig (: Hilsen Maria.
  • Arter

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave for i biologi, hvori jeg skal diskutere om denne sætning. Jeg vil bare vide, hvad i synes om denne sætning og hvordan i ville diskutere det, er i enig med sætningen? Og tak på forhånd. :) Sætningen : "Professor afgøre om det er en art eller ej"
  • RESPIRATION

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en biologi journal om respiration og fotosyntese. Jeg er kommet i tvivl om respiration er noget, der kun sker om natten, eller foregår det både dag og nat? Kan i evt. uddybe. Mange tak på forhånd.
  • Kemi om blod og hår?

    Forumindlæg
    Hey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-*
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-*
  • Temperatur indflydelse på fotosyntesen?

    Forumindlæg
    Hej ' Jeg er ved at lave biologi rapport om fotosyntesen til en afvæksling. Et spørgsmål hedder, hvordan man vil formode en ændring i temeratur vil påvirke fotosyntesens størrelse, ved ellers normale omstændigheder. Er det koldt/varmt og positivt/negativt ??
  • SRP - Nitratkredsløbet

    Forumindlæg
    Hej :) ja så nærmer tiden sig hvor SRP'en skal skrives. I forbindelse med dette, ville jeg høre, om der er nogen der har skrevet om nitratkredsløbet (evt. kombination kemi - biologi) - og i så fald om I har nogle gode ideer til indskærpelse af emnet, sådan at det ikke er så bredt? på forhånd...
  • hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en biologi rapport. Jeg skal skrive en rapport, som henadler om : Fra abe til mennseke,! Er der nogle der vil hjælpe, med at give mig nogle forslag eller har lavet sådan en tidligere som vil sende mig den. Please hjælp, jeg er helt lost!. :b
  • Blodtype

    Forumindlæg
    Hej. Er der en der vil hjælpe mig med en opgave i biologi, der lyder således: Et ægtepar hvor manden har blodtyp A rhesus positiv og kvinden har blodtype B rhesus negativ har lige født deres første barn. Hvilke blodtyper kan barnet få?
  • Økologi - Fosfor

    Forumindlæg
    I forbindelse med en biologi rapport, sad jeg lige og tænkte over noget: Hvad kan fosfatmangel egentlig betyde for planters vækst og stofskifte? Hvorfor er kun en begænset del af jordens fosforpulje tilgængelig for planterne? Tak på forhånd :)
  • Kræft

    Forumindlæg
    Heeeeeeeej i biologi skal jeg lave en projekt om kræftcellers vækst. Er der nogen der kan anbefale mig nogle gode bøger eller hjemmesider hvor jeg kan læse om dette emne, helst bøger. på forhånd tusind tak
  • Phosphatfældning - Reaktionsskema

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en biologi rapport og kan ikke finde ud af at lave en phosphatfældning i et reaktionsskema. PO43-(aq) + FeCl3(aq) --> Kommer ikke rigtig videre derfra. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak
  • Glykogen

    Forumindlæg
    hej jeg har fået to spørgsmål til min ffremlæggelse i biologi. Håber i kan hjælpe. :) 1) Forklar hvad der sker med glyogendepoterne i lever og muskler under et langvarigt arbejde som f.eks cykelløb eller maraton. 2) Hvad er glykogen, og hvor mange gram glykogen er der i henholdsvis leve...
  • Fosfat og nitrat (+ ammonium)

    Forumindlæg
    Hej! Nu har jeg brugt søgefunktionen, men kunne intet finde om, hvad fosfat og ammonium bruges til i forhold til nitrat, der (ifølge min bog) bruges til planternes (i dette tilfælde algers) vækst. Er næringssaltenes funktion/virkning den samme? (Nu er det biologi på B, så ved ikke om jeg skal...
  • SRO

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og tænker over hvilke emner man kan skrive opgaver om i forbindelse med fagene biologi og historie. - det mest oplagte er nok at skrive om pest? Men ville bare høre om i havde nogle forslag :) Taak
  • mht studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som studieretningsprojekt (det nye SSO på stx) skrive om immunforsvaret. Jeg har biologi som hovedfag, men vil også inkludere kemi som fag. Nogle der har lidt gode ideer til hvad der i kemien kan være relevant i forhold til immunforsvaret...??? På forhånd tak :)
  • AT - mennesket forhold til naturen

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og Biologi B. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. nogler der kan komme med nogle ideer?
  • Alkohol: Mat+Bio

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag?
  • tobak og kol opgaver

    Forumindlæg
    Jeg har set mange forumindlæg, hvor folk fortæller de har skrevet en opgave om tobak. Jeg skriver i biologi og historie og har om tobak og kol. Kunne det tænkes, at nogle kunne ligge deres opgave ind, så jeg kan læse dem som inspiration?
  • Hvordan gøre man redefor noget?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :-) Jeg har en opgave for i biologi, hvor jeg lidt har svært ved, og derfor håber at I kan hjælpe mig. Opgavn går ud på, at jeg skal gøre rede for væksten af gærceller i en vinballon. Det jeg ikke fårstår er, at hvordan redegøre jeg for dette. Tak på forhånd