Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7461 til 7480 af 14099
-
Gennemlæser/vejleder i SRP
ForumindlægJeg skal til at skrive min SRP, og vil rigtig gerne have en til at læse den igennem når jeg engang er færdig. Selvfølgelig en professionel. Jeg skriver i fagene biologi og engelsk, om fedme i USA: Er der nogle der kan anbefale en vejleder? -
Hjælp til naturfaglig opgave om stivelse
ForumindlægMig og min gruppe har fået en naturfaglig opgave, som skal indeholde arbejdsspørgsmål om stivelse fra fysik/kemi, biologi og geografi. Problemet er, at vi simpelthent ikke kan finde ud af, hvad man kan skrive til stivelse fra den geologiske vinkel. På forhånd tak:)) -
Det Haster; lille spørsmål om eksamen.
ForumindlægHey alle sammen, jeg skal op til eksamen på fredag og i den anledning ville jeg godt spørge om der er nogen der har været oppe i biologi på c niv.? Og hvordan spørgsmålene bliver formuleret. hvis jeg kan se eksempler på spørgsmål, kunne det værre dejligt. ;D -
Hjælp med kartoffel
ForumindlægHej jeg sidder netop og laver biologi opgave, og er kommet til min 4. opgave, som omhandler antisenseteknik, hvilket jeg ikke forstår. Kan nogle rare sjæle hjælpe mig med 3 spørgsmål? ( se vedhæftet dokument) -
Hvordan skal jeg forklare denne figur til Tetrodotoxin-opgaven?
ForumindlægHej alle. Jeg har fået den biologi-aflevering, der handler om Tetrodotoxin. Der er en figur, som viser noget om aktionspotentialet i en nervecelle, og jeg ved ikke hvordan jeg sådan helt korrekt skal forklare den. Er der nogle af jer, der kan hjælpe mig? :-) -
Angeånde formulering i SRP
ForumindlægHej ! jeg sidder og igang med SRP, og skriver i fagene kemi og biologi. Skal skal inddrage 2 forsøg, men er har lidt svært ved hvordan jeg skal redegøre for fremgangsmåden. Skal det skrives i nutid? Objektivt? Mangler inspiration til hvordan jeg kan skrive om forsøgene kort og præcist. M... -
Li-Fraumenis syndrom!
Forumindlæghej! jeg er ved at lave en eksamens opgave i biologi, om Li-Fraumenis syndrom http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf det er opgave 1.B. Er der nogen som kan hjælpe mig med at svare på et af spørgsmål. på forhånd tak -
Hjælp med Puffer + opgave
ForumindlægJeg har lige skrevet opgave i kemi + biologi. Jeg kunne godt tænke mig noget kritik af opgaven. Den omhandler hovedsageligt blodets pH, og hvordan den reguleres. skriv hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig. :) Mvh Mia. -
ph... hjælp
ForumindlægJeg har lige skrevet opgave i kemi + biologi. Jeg kunne godt tænke mig noget kritik af opgaven. Den omhandler hovedsageligt blodets pH, og hvordan den reguleres. skriv hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig. :) Mvh Mia. -
rettelse..
Forumindlæghej allesammen jeg lige ved at være færdige med min srp, er der nogen sød mennesker der kan rette , da jeg er ikke særlige god til det grammatiske . det ville været meget sødt af dem opagven består af biologi/kemi delen. tak -
AT-synopsis problemstilling
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt at skrive om GENSPLEJSNING i fagene biologi og historie, men jeg synes, det er svært at skrive en god "one-liner"-problemformulering? Håber nogen kan hjælpe/inspirere. Mvh. Ove -
Hjælp til AT
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal skrive i biologi og samfundsfag om genmanipulation, herunder designer babyer. Egentlig ville jeg spørge andre, som også skal skrive i samme emne, om hvordan jeres problemstilling er og hvad I har tænk jer at konkludere. Derudover hvordan I fletter samfundsfag ind i emnet. -
Opgave om antibiotika - er BLANK!
ForumindlægHey hvis der er nogen der kan komme med nogle gode ideer til en synopsis omkring antibiotika er de meget velkomne, fordi jeg er simpelthen BLANK! Jeg skriver i historie og biologi. Altså den her AT eksamen er sku da en joke, ikk nok med det, de har også afskaffet den til næste år.... -
Viden om ørken
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til en biologi rapport omkring ørkenen. Jeg har brug for viden om: -Klimaet i ørkenen. -Jordbunden i ørkenen. -Vandets kredsløb i ørkenen. -Specielle træk ved ørkenen. Mange tak :) -
hjælp til opgave A eller B ?
ForumindlægJeg skriver om fedme i psykologi og biologi og er pludselig blevet total i tvivl om, hvilken opgave jeg skal vælge a eller b ? :( håber der er nogle, måske med samme emne der kan hjælpe mig . -
Hjælp-vippespirometer
ForumindlægHej... jeg er ignang med en biologi rapport om vippespirometer... Formålet med dette forsøg er at bestemme iltoptagelsen i både hvile tilstand og arbejdstilstand for forsøgspersonerne. men jeg ved ikke hvad man kunne evt. skrive i teoriafsnitet... nogle kan hjælpe??? vil bære taknemlig... M... -
hjælp det haster
ForumindlægHej... jeg er ignang med en biologi rapport om vippespirometer... Formålet med dette forsøg er at bestemme iltoptagelsen i både hvile tilstand og arbejdstilstand for forsøgspersonerne. men jeg ved ikke hvad man kunne evt. skrive i teoriafsnitet... nogle kan hjælpe??? vil bære taknemlig... MV... -
forskel på kroppens celler og æg- og sædceller
ForumindlægHej. Jeg er igang med en biologi rapport, og har frygtelig brug for hjælp! Det er ikke mit stærkeste emne. Der bliver spurgt: "Hvordan adskiller æg- og sædceller sig fra resten af kroppens celler? Er der nogen der har en begrundelse for det? 1.000 Tak på forhånd -
Nupo
ForumindlægVed ikke om emnet hører under Biologi eller det skal puttes ind under Fyisk/kemi, men nogle som kan sige mig, hvordan man fremstiller Nupo slankemidlet, da jeg selv skal prøve af fremstille det. Evt. komme med en opskrift og produktliste. -
HENT formelsamlinger - Gratis
Forumindlægformelsamling.com Siden indeholder følgende formelsamlinger: matematik C matematik B matematik A (2g) Biologi Fysisk C-B Lagt ud i pdf og kan derfor gennemsøges. http://www.formelsamling.com
