Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7481 til 7500 af 14099
  • HENT Formelsamlinger - Gratis

    Forumindlæg
    formelsamling.com Siden indeholder følgende formelsamlinger: matematik C matematik B matematik A (2g) Biologi Fysisk C-B Lagt ud i pdf og kan derfor gennemsøges. http://www.formelsamling.com
  • Spørgsmål - Bio A

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har nogle spørgsmål angående en biologi aflevering, der handler om blandt andet kvælstof. Er det sådan at jeg kan snakke med en om opgaverne herinde, vil jeg meget gerne bede om mail så jeg kan sende de spørgsmål jeg har :) På forhånd tak
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • Klorofylmutanter i byg.

    Forumindlæg
    Hej... vi sidder med en biologi rapport og har brug for noget hjælp. 1. Regel om samspillet mellem arv og miljø? 2. Vil alle mutationer i frøene kunne spores i de fremspirende planter eller i deres afkom? PLEASE hjælp huritgt da den skal afleveres senere i dag!!
  • Klorofylmutanter i byg.

    Forumindlæg
    Hej... vi sidder med en biologi rapport og har brug for noget hjælp. 1. Regel om samspillet mellem arv og miljø? 2. Vil alle mutationer i frøene kunne spores i de fremspirende planter eller i deres afkom? PLEASE hjælp huritgt da den skal afleveres senere i dag!!
  • Hvad kan man se på billedet?

    Forumindlæg
    Det er siden første år på gymnasiet, jeg siden havde biologi. Og kan intet huske fra undervisningen. Jeg er blevet spurgt ind til, hvad man kan se på billedet? Udover senetømmer ved jeg det ikke?
  • Hjælp til Erikson

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave, at lave en problemstilling til Eriksons teori, som også kan besvares ud fra teorien - kan denne problemstilling bruges: Bliver menneskets identitet udviklet ved udviklingskriser samt relationer mellem barn og omgivelser, eller ved biologi og naturlige drifter?
  • en der gider læse min rapport?

    Forumindlæg
    goddag goddag jeg sidder og skriver i min sidste rapport i idræt og biologi. så jeg vil gerne spørge om der er nogen som gider læse den i gennem. jeg ved godt at det ikke lyder så interessant, men den betyder så meget for lige nu. især for årskarakter. den skal afleveres på fredag. skriv til mig...
  • Emner

    Forumindlæg
    Hej alle :) Jeg skal også igang med at skrive AT - ressourcerummet er "videnskab og ansvar". Jeg mangler nogle gode ideer til hvad jeg kunne arbejde med. Jeg kunne godt tænke mig at skrive i biologi og dansk! Nogle forslag?
  • Hjælp!! Sortehavet miljø

    Forumindlæg
    Skal skrive en opgave om sortehavet, som 3 fag skal komme ind over: Kemi, Biologi og Kemi... Måske der var nogen der havde lavet sådan en opgave?? skal skrive lidt om klimaet i vandet osv... håber meget i kan hjælpe!!
  • Skriftlig eksamen A-niveau

    Forumindlæg
    Jeg vil høre om der er nogen som har en god metode til at læse op til biologi eksamen skriftlig. Jeg kan læse gamle opgaver og læse mit pensum, men det virker på en måde lidt åndsvagt da opgaverne er meget mere specifikke end som så. Håber der er en der har et godt tip!
  • Religions metoder?

    Forumindlæg
    Jeg skriver i fagene biologi og religion omkring neuroteologi og vores religiøse hjerne. i den forbindelse savner jeg en defination af "komparativ/sammenligende religionsvidenskab" med udgangspunkt i mystiske oplevelser vs. kemiske processer i hjernen. på forhånd tak.
  • Fedme

    Forumindlæg
    Hej, jeg har i min AT-synopsis skrevet op fedme i henholdsvis dansk og biologi, og vil i den forbindelse høre om der er andre, som har det samme emne? Og i så fald, hvad har i tænkt jer at sige til eksamen? På forhånd tak
  • Metoder i religion

    Forumindlæg
    Hej Jeg skriver i Biologi og religion om xenotransplantation, transplantation af organer fra dyr til menneske. Jeg er i tvivl om hvilken metode jeg bruger i religion. Jeg har brugt etik fra religion og brug nogle tekster der viser nogle synspunkter fra nogle filosoffer
  • Enzymer

    Forumindlæg
    Da jeg (næsten)kun forstår mig på det sproglige område er det et stort problem for mig, at jeg skal op i biologi til eksamen på tirsdag. Mit spørgsmål er så om der sidder nogle kloge hoveder der kan forklare (simpelt!! :) ) om enzymers opbygning og deres funktion.
  • Dna funktion eksam

    Forumindlæg
    hej jeg bestod desværre ik i biologi, de gav mig nogle spørgesmål som jeg ik kunne. vil lige spørge om i kan svar til mig. de spurgte hvorfor kopier man protein og hvorfor er det vigtigst have protein og hvad for nogen protein der er? ved i ?