Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7641 til 7660 af 14099
  • genetisk arv

    Forumindlæg
    skal svare på et spørgsmål i en biologi rapport.. Spørgsmålet lyder sådan: Beskriv nogle egenskaber hos mennesket som ikke er genetisk arveligt.. nogen der ved noget om det? måske jeg bare gået lidt kold i denne rapport lige nu gab
  • hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?

    Forumindlæg
    altså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh
  • Teori

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg er igang med at lave en biologi opgave/rapport, så jeg vil spørge jeg om hvordan man kan skrive om teori og praktisk. Jeg skriver en opgave om livets byggeklods, altså om celler, DNA osv.
  • Tuberkulose film/bog

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive SRP i Engelsk A og Biologi B. Jeg har valgt at arbejde med sygdommen Tuberkulose, og skal derfor bruge en engelsk film eller bog som omhandler denne sygdom. Er der nogen der har nogle gode titler?
  • Hvorfor deler celler sig?

    Forumindlæg
    Godaften allesammen! Jeg har et spørgsmål for i biologi, der lyder på, hvorfor celler deler sig. Jeg troede egentlig, at det var forholdsvis nemt at besvare, men kunne så alligevel ikke rigtigt finde svar. Hm. Så kan i hjælpe mig? : Hvorfor deler celler sig? Mvh Julie
  • Eksperiment med kobling til kræft (kemi eller bio)

    Forumindlæg
    Halløj. Er der nogen, der kan komme i tanke om et eksperiment, man kunne koble til kræft i SRP? Jeg skriver i kemi og biologi. Jeg har kun fundet "EFFEKT AF FERMENTERING AF ANTISTOFFER I MEDIE MED HØJT GLUKOSEINDHOLD" indtil videre. Mange tak.
  • SRP om kronisk myeloid leukæmi

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive SRP om kronisk myeloid leukæmi, og matematisk modellering. Jeg ville høre, om der er nogen der kan hjælpe i forhold til mateiale til biologien, bøger, artikler mm. der egner sig til en SRP. Kh
  • Antigener og antostoffer

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg sidder og er i gang med at skrive biologi rapprt, men jeg kan simpelthen ikke forstå det på internettet om antistoffer og antigener - er der muligt at der er en venlig sjæl der vil definere disse to begreber for mig?
  • Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der kan hjælpe med det her spørgsmål? Det er en biologi rapport, der omhander Enzymatisk omdannelse af glucose til fructose.. Hvilken betydning har pH for resultaterne? Hvilken funktion har de to temperaturer? Sweetzyme T er immobiliseret - hvad vil det sige? Hvad b...
  • 2 gens nedarving

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg kan godt løse 2 gens nedarvings skemaer, men jeg er lidt i tivil om hvordan de skal stilles eller skives op, hvis der er nogen biologi-mennesker der kan forklarer det ved fx at opstille dette i et 2 gens nedarvings skema: SeEe * SsEe
  • Skørbug og opdagelsesrejsende

    Forumindlæg
    Hej alle biologi og historie kloge mennesker Jeg har valgt at skrive AT i his og bio under emnet Skørbug og opdagelsesrejser er MEGET åben for samtidige kilder / bare kilder generelt mvh. en forvirret AT skriver
  • Hvordan er mitokondrierne og grønkornet kommet ind i cellen?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en biologi rapport, og der er 2 spørgsmål som driller mig lidt. 1. Hvordan tror man mitokondrierne er kommet ind i cellerne? 2. Hvordan tror man grønkornet er kommet ind i cellen? Jeg håber I vil og kan svare, hurtigst muligt, og mange tak på forhånd!
  • Orbit A HTX PDF

    Forumindlæg
    Er der nogle som evt. har Orbit A HTX som PDF dokument? Det kunne være virkelig fedt vis nogle lå inde med den! Evt. Biologi C+B Systime havde også været fedt!
  • Plagiat.

    Forumindlæg
    Jeg har i min opgave mange kilder på engelsk som jeg har omformuleret og skrevet på dansk i biologi. Jeg har ved få sætninger oversat dog er det meste af det en samling af flere afsnit på engelsk til dannelse af et afsnit på dansk. Er det plagiat? Jeg har kilder til ALT!
  • QRS komplekset hjertet

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med :) det er i anatomi, så biologi var lige det emne der dækkede bedst. mit spørgsmål er: 5. Hvorfor har QRS-komplekset den største amplitude? jeg har ikke kunne finde noget om det :/
  • Mangler noter til dette år

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til Olivergram@live.dk, eller kontakte mig her :D Tak for hjælpen
  • Hjælp jeg skal skrive en rapport om kønsforskelle

    Forumindlæg
    Jeg skal nå at skrive en rapport om kønsforskelle i biologi, men ingen kan hjælpe mig rigtig... vil i være rare og svare hurtigt mangler virkelige en god karakter og vil ikke bruge penge på det for så kan mine forældre se det..
  • Mangler noter til dette år

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er nu nået rimelig langt i 8 klasse, men jeg ejer 0 noter for dette skoleår i biologi og fysik/kemi. Er der nogen der har lidt noter på 8-9 klasses nivaue er i velkommende til at sende det til Olivergram@live.dk Tak for hjælpen
  • Morfin fremlæggelse

    Forumindlæg
    Hvad kan komme ind på under en 15 minutter synopsisfremlæggelse projekt om morfin i kemi B og biologi c? der skal være et overspørgsmål på cirka 1-2 linje, og 3 underspørgsmål på også cirka 1-2 linjer
  • Morfin

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive EP om morfin i kemi B og biologi C, men jeg mangler en problemformulering med et kort overspørgsmål på 1 linje, og 3 underspørgsmål, synes godt nok det er svært at gennemskue. Har i nogle bud?