Søgning på: analyse af digte. Resultater: 8601 til 8620 af 26633
-
Ondskab
ForumindlægHejsa Nogle forslag til en novelle, hvor det er en dansk forfatter, og temaet er Ondskab?? Tak på forhånd -
Buskabet i en salme
ForumindlægHvad er budskabet i Thomas Kingo?? -
Please hjælp, er helt lost! ;-(
ForumindlægJeg sidder her med denne skide tekst og er nået til det punkt, hvor jeg simpelthen er gået i baglås, er så fanden frustreret! :-S Det drejer sig om salmen I Østen Stiger Solen Op: I østen stiger solen op, den spreder guld på sky, går over hav og bjergetop, går over land og by. Den kommer fra den ... -
Hybris og Nemesis vs. Iliade?
ForumindlægKan disse begreber kædes til Homer's fortællinger? Her tænker jeg især på sang 1, 3(kampen mellem menelaos og paris) og 6.(fremstillingen af hektor og paris). -
Hvordan bruger man "Historisk læsning" i dansk?
ForumindlægHej, Hvordan bruger man "Historisk læsning i dansk"? Tak -
ungdom
ForumindlægHej jeg søger en kortfilm, tekst, billede, sang etc. omkring ungdom på godt og ondt. Send meget gerne et link eller lignende Tak på forhånd -
Musikanalyse - hvad er forskellen?
ForumindlægEr der nogen der kort og præcist kan definere forskellen mellem: Formanalyse, Meldodisk analyse og Harmonisk analyse. Harmoniskanalyse har jeg (lidt) styr på, men jeg vil bare gerne vide om det indebærer mere end tonal- og funktionsdynamisk analyse? Håber der er nogen derude, der kan hjælpe mig... -
likviditetsanalyse
Forumindlæghej Jeg kan ikke rigtigt komme videre i min opgave fordi jeg skal lave en analyse af virksomhedens likvide situation... er der ikke nogen der har et godt råd eller evt link ? sune -
Virksomhedskarakteristika
ForumindlægHej Jeg skal i forbindelse med min SRP lave en virksomhedskarakteristik men synes umiddelbart at have glemt hvad den indebærer. Lige nu har jeg en SWOT-analyse og General Electric-modellen. Andre forslag? -
HÆÆÆJJLLLPP
Forumindlæghej jeg skal bruge et hovedspørgsmål til disse 3 underspørgsmål ASAP :I redegør for liberalismen analysere partiet venstres valgkampagne vudere vestres mennigsmålinger til det kommende folketingsvalg -
Kvinden og aben
ForumindlægNogen der har nogle geniale fortolkninger og analyser af Peter Høegs "Kvinden og aben"? Jeg tænker især på Madelenes udvilking og (person)karakteristik af Erasmus. -
HJÆÆLP!!!
Forumindlægjeg skal analyser en novelle der hedder "Ringen" den er skrevt af Karen blixen.. problemet er at jeg ikke kan finde den på nettet.. er der nogen der ved hvor jeg kan finde den henne... -
Billedanalyse - Es lebe Deutschland
ForumindlægEr der venlig sjæl der gider at rette min stil/analyse for kommafejl og andre fejl??? på forhånd tak. filen kan hentes her: http://www.filecrunch.com/file/~nq4n3i -
Level of formality in speech??
ForumindlægJeg skal analysere "level of formality" i Martin Luther Kings tale "I have a dream".. Er der en der kan forklare kort hvad level of formality er? -
Kildekritik sammen med retorik
ForumindlægFørst skal det vel lige nævnes, at jeg arbejder med engelsk. Hvis man har analyseret en tale og har fået at vide, at en af metoderne er kildekritik med hensyn til retorikken... Hvad menes der så lige helt præcis? -
analysering af tjediegradsfunktion
Forumindlæghej jeg ville høre om der var nogle der ville hjælpe med at løse denne tredjegradsfunktion, da jeg selv har lidt problemer med det. på forhånd tak (: Du skal analysere trejdiegradsfunktionen f(x) = x3 - x2 - 4x + 4 -
AT eksamen
ForumindlægNår nu AT eksamen fokuserer mest på metoder, og hvordan man er nået frem til sine konklusioner, skal man så ikke også fremlægge sin analyse for at vise, om man har brugt metoderne rigtigt, eller hvad? -
Tennis af Kim Fupz Aakeson. HJÆÆLP
ForumindlægEr der ikke lige nogle der vil hjælpe mig med at analysere novellen "Tennis" af Kim Fupz Aakeson. Jeg har kigget mig på de enkelte personer og deres relationer, men udover det mangler jeg en del. -
Hjælp til SRP !!
ForumindlægHejsa, i min srp er jeg blevet bedt om at analysere om en romans opbygning og romanens form. Er der nogle der kan forklare mig uddybende hvad der menes med dette :-(?? -
Der er et yndigt land
ForumindlægVi har netop udtrukket vores fordybelsesområder, og jeg trak så "Der er et yndigt land" Hvilke kendte noveller, artikler etc. kan analyseres og fremlægges med dette overemne?
