Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 8601 til 8620 af 25374
-
Moderne omskriv af den grimme ælling.
ForumindlægHejsa Noget der har noget liggende som nogelunde er det samme som sker i den grimme ælling eller nogen der har en ide til at hvad jeg skal skrive.. -
Vestas
ForumindlægHey, Skal fremlægge kort om vestas generalt på 6-7 minutter. En der har en gode råde evt kan give et kort resume af virksomheden. :D HAStEEEEEEEEERRRRRRRRR !!!!!!! -
HJÆLP! Opg om Jerusalem, mangler hjælp
ForumindlægHej Studie-portalen jeg skal skrive en opgave om hvordan det kan være at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige og konflikter, der skal inddrages noget helt tilbage fra tidernes morgen :/ Min problemstilling: Byen Jerusalem har været centrum for religiøse krige siden tid... -
Tabernarren (Essay)
ForumindlægHej! Jeg har fået en stil for. Jeg kan enten vælge i mellem et Essay og en Novelle, jeg har tænkt mig at vælge et Essay, for min lærer har sagt at det er lettere at lave. Jeg ved ikke lige helt om det passer men never mind. Der står følgende: Skriv et essay, hvor du reflektere over teksten Tabern... -
1. Spørgsmål om Den Cubanske revolution.
ForumindlægEr der nogen, der ved - Hvad der udløste Den cubanske revolution? -
Jerusalem
ForumindlægHej Studie portalen :) Jeg er i gang med en opgave om Jerusalem. og undre mig over om hvordan at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige? hvordan kan det være? nogen der har lidt styr på emnet og kan hjælpe mig? -
Emner til SRP (bio/his)
ForumindlægEr der nogen som har et eller flere gode emner til SRP med bio + his? -
idealistisk teori
ForumindlægHvad er en idealistisk teori? Opgaven går på at argumentere ud fra idealistisk teori for et udsagn. -
spørgsmål
Forumindlægmiljøet og tid i askepot? plzz hjælp -
Kinesisk matematik! SRP!
ForumindlægHej, jeg står i den situation at jeg skal redegøre for de gamle kinesiske matematiske regnemetoder med fokus på de lineære ligningssystemer. Problemet er at jeg ikke har nok viden eller nok kilder til at kunne gennemføre dette. Er der nogen derude der kan give noget hjælp på den kinesiske matemat... -
Mediernes dækning af krig
ForumindlægHej alle Jeg er ved at skrive SRP, og her skal jeg bruges noget om hvordan medierne har dækket Afghanistan krigen, om den har været overvejene positive eller negativ? er der nogen som kan hjælpe? evt. med et link eller lign.? -
Fortolkning af billede...
ForumindlægHej jeg har et maleri og min opgave lyder: giv din fortolkning af billedet... Hvordan gør man? Er der nogle bestemte punkter at følge eller skal jeg bare skrive om de tanker og følelser, som billedet sætter igang i mig?? PÅ forhånd tak -
eksport i 1800 tallet
ForumindlægHej:) Nogle der kan bekræfte, at korn var den vigtigste eksportvare i DK i 1814-1850? og evt. kan sige mig hvor jeg kan finde kilder på det? Tak :) -
Hjælp til forståelse af Vietnam!
ForumindlægHej Alle, Et kort spørgsmål til min opgave omhandlende Vietnam: Efter den Anden Indokinesiske Krig (Vietnam Krigen) - Blev Vietnam et forenede land med kommunisme. Er det stadig kommunistisk i dag? Der er ingen hjemmesider (som jeg har kunnet finde) der fortæller konkret hvad Vietnam politisk er... -
brug for hjælp; gennemlæsning af aflevering "the tree"
ForumindlægHej allesammen! Da dette er min gymnasietids sidste engelsk aflevering vil jeg gerne slutte af med et brag. Derfor har jeg brug for et sæt nye øjne til min analyse og fortolkning af novellen "the Tree". jeg ville bliver utroligt glad hvis nogen ville læse min aflevering igennem og point... -
FSA 9. klasse - Apartheidlovene
ForumindlægHej! Jeg er en pige som til juni, skal til folkeskolensafgangsprøve i mundtlig engelsk hvor jeg skal ''fremlægge'' noget som jeg selv har valgt i 5. min., jeg har valgt emnet Apartheid og at jeg der vil fortælle lidt om de forskellige love og hvad deres baggrund er - altså, hvorf... -
Hvad skal I op til i FSA?
ForumindlægHej Jeg vil så godt vide, hvad det er i skal op i udover dansk,matematik, engelsk og fysik. Personligt skal jeg op i geografi og samfundsfag. -
Det moderne og folkelige gennembrud forskel?
ForumindlægHej :) - Jeg skal op i mundtlig dansk imorgen, og jeg har fået afvide at jeg skal kende forskellen på det moderne og folkelige gennembrud?? Jeg har ingen ide om hvad forskel der er på dem. Så kan i hjælpe mig?:) -
Perspektevering: Grøndland
ForumindlægEr igang med min engelsk synopse om "Australia - The Stolen Generation," og lige nu mangler jeg kun at lave en perspektevering (sammenligning) mellem "The Stolen Generation" og Grønland. Mit problem:Kan ikke rigtig huske noget om Grønland. Kun at de indfødte kaldes inuitter/es... -
DIO - spørgsmål ang. faglige metoder
ForumindlægHej! jeg skal inden længe til DIO-eksamen, hvor jeg skal gå ud fra den opgave jeg har skrevet tidligere på året. Jeg er dog blevet i tvivl om nogle ting: - Indgår "de samfundsøkonomiske mål" under en faglig metode i IØ? - Indgår det at være kildekritisk, også ind under en faglig met...
