Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8881 til 8900 af 33009
-
Politisk spin
ForumindlægHej. Kan det virkelig passe at der er intet om politisk spin verørende valget i 2001? Hvis der er nogen som har nogen forslag til gode kilder eller lignende, please share :) -
Hjælp/Haster - Arbejderbevægelse
ForumindlægHej. Jeg har et SRP, der skal handle om dansk arbejderbevægelse. I min problemformulering står der bl.a.: Der ønskes en redegørelse for de sociale og økonomiske vilkår, der var gældende for de første generationer af industriarbejdere i DK. Jeg er i tvivl om, hvornår de første generationer er. J... -
Hjælp Til SRP
ForumindlægHEJ.. jeg er i gang med at skrive SRP i Mat og His. Skriver om Ægypten. Er der en som har lyst/tid til at læse i min studieretningopgave og evt rette i den.? -
rette?
ForumindlægHej. Er der nogen som har tid og gerne vil læse min korte redegørelse af det ægyptiske samfunds indretning? Den er kun på 1 side. Bare rette el. kommentere det? -
Analyse og kildekritik af taler
ForumindlægHej Er der nogen der har en ide om hvordan man analysere og anvender kildekritik vedrørende taler? -
Februarrevolutionen 1948 - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg har været på diverse internet sider og jeg kan simpelthen ikke finde noget om den revolution - håber der er nogen der kan hjælpe. :) -
Genre og perspektivering
Forumindlæghej er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor genren i De to tvillinger af villy Sørensen er fantastisk fortællinger og hvad buskabet i en er, og hvad jeg kan perspektiver den med? help me pleas! hilsen Den desparete. -
antal fliser
ForumindlægNikolaj vil lave en terrasse. Den skal være 4 m bred og 5 m lang. Han bruger fliser, der er 20 cm brede og 40 cm lange. Hvor mange fliser skal han bruge til terrassen 400×500 cm/40×20 cm? er det rigtig udregning 20 m2/0,08 m2? -
Disneyficering, dansk A og engelsk A
ForumindlægHej er der nogen, som har nogen ideer til problemstillinger i AT 8 i fagene dansk A og engelsk A ? Jeg har valgt disneyficering som emne, og jeg kan ikke lave det om mere... jeg er virkelig på bar bund! -
Hjælp til et spørgsmål
ForumindlægHej...Har brug for hælp til et spørgsmål -fra jer som har læst bogen "Ved Vejen" Spørgsmålet er: Overvej hvorfor det nødvendigvis må gå katinka ,som det til slut i bogen? På forhånd tak -
Enevælden
ForumindlægHvilke faktorer kan forklare enevældens indførelse i 1660 På forhånd tak -
HJÆLP, det haster !!
ForumindlægSkal skrive en årsrepport om Genforeningen med Slesvig i 1920. Og så skal jeg også lave en problemformulering.. -Hvordan laver man en problemformulering ? -Nogen der har nogen gode råd til link, eller hvordan man bedst muligt laver en repport. På forhånd tak(: -
min stil 1 side.
Forumindlæghejsa .. er der nogen der vil rette ca 1 sides stil. jeg er ikke færdig men kan du evt. komme med nogle idér til at jeg kan kommer vidre og gøre den mere livlig?:D skriv og jeg sender den til dig -
indholdsfortegnelse
Forumindlægja spørgsmålet giver sig selv hvordan skriver man en inholdsfortegnelse -
SRO, opstilling
ForumindlægHej.. Jeg sidder her og skal skriv min Studie Retnings Opgave om Geometrisk optik og matrixalgebra.. Men.. Hvordan skal sådan en opgave stilles op.. Skal den stilles op som en rapport? eller skal den stilles op som en dansk stil blot med punkt form.? nogen der lige kan fortælle mig hvordan de ha... -
fremlæggelse
ForumindlægHej. Skal lave en fremlæggelse på ca. 6-7 minutter og har et emne der hedder: Deutsche kultur. Hvad kan jeg snakke om? har ingen ideer, er også virkelig skrald til tysk. -
Roman
ForumindlægHejsa, er der nogen der har læst det grønne øje af katrine marie guldager? Jeg har nemlig nogle arbejdspørgsmål, jeg skal have besvaret, det kunne være dejligt med lidt hjælp. :) På forhånd tak -
George Orwells 1984
ForumindlægHej! Er igang med min AT-synopsis hvor mit emne er overvågningssamfundet (skriver i engelsk og i samfundsfag). Til at belyse emnet fra en engelsk faglig vinkel bruger jeg George Orwells 1984. Mit spørgsmål er så hvilke ting (personkarakteristikker osv.) jeg skal fokusere på i en analyse af bog... -
Salpeterkrigen/Stillehavskrigen
ForumindlægHvorfor startede Salpeterkrigen mod Chile og Bolivia/Peru? Hvad var formålet med den? Hvem vandt? Andet jeg bør vide? - På forhånd tak :) -
Litteraturhistorisk
ForumindlægHej Jeg sidder og laver en stil 'Udenfor' af Svend Åge Madsen, hvor jeg skal lave en perspektivering som placerer den litteraturhistorisk, jeg synes dog jeg er lidt på bar bund, så er der nogle der kan hjælpe? :)
