Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 9141 til 9160 af 14099
-
stamceller
ForumindlægJeg har om stamceller i min AT. Og skal bruge fagene biologi og samfundsfag. Desværre har jeg lidt problemer med samfundsfag idet jeg skal behandle noget kvantitativt område. For eksempel ved jeg ikke hvor man kan finde tabeller eller grafer over hvad folk synes om stamceller osv. Nogle god... -
Hjælp til skolen
ForumindlægHej SP. Jeg vil gerne blive bedre i nogen fag, som fx Dansk, Matematik, Biologi, Engelsk, Fysik-Kemi osv. Har i nogen hjemmesider man kan bruge? Helst nogen hjemmsider som alle kan bruge og er gratis. Ellers så nogent tips og tricks til hvordan i måske blev gode til det? :) Mvh -
Hvordan virker fibre? - lægemidlet HUSK.
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave om lægemidlet HUSK i biologi. Vi har i forsøget blandet lægemidlet HUSK og vand sammen i flere koncentrationer af vand og HUSK, men derer en ting jeg ikke helt forstår. - Jeg har fundet ud af, at klumperne, som er mere faste flyder nemmere end dem som er mere flydene.... -
AT hjælp til Metode
ForumindlægHej.. Jeg skriver i fagene Biologi og Religion.. Jeg skriver om darwinisme og i Intelligent design.. Jeg har læst en del avis artikel, og læst i bøger om Intelligent design. Men jeg står med det problem at jeg mangler noget om metoder i min synopsis.? Nogen der kan hjælpe lidt med det..? Hilsen ... -
Metode - Synopsis (bio/fi)
ForumindlægNogen som har en liste over de forskellige videnskabelige metoder? Skriver i biologi - naturvidenskabelig og filosofi - humaniora. Hvad hedder metoden hvor man vha. tidligere undersøgelser opstiller en teori og med udgangspunkt i denne opstilles en hypotese som afprøves. (Eller opstiller man i... -
DNA kontra mRNA
ForumindlægHej alle Jeg skal til At- eksamen på mandag og skriver i samf og biologi omkring genteknologi. Men jeg er blevet i tvivl om hvordan at mRNA opstår, altså ved godt det er en messenger/kopi af DNA'ets aminosyre rækkefølge. Og det koder DNA'et ved hjælp af proteinsyntesen. Men hvad er det... -
transport af kulhydrater...?
ForumindlægHej SP-brugere... Jeg sidder med en biologi rapport som skalafleveres om få dage :) men jeg mangler dog bare at få besvaret et spørsmål :/ som lyder på: -hvorledes transporteres kulhydrater ud til cellerne og redegør grundigt for hvordan blodglukosen reguleres (glukosen) Håber på at der er nogen ... -
Tyktarms kræft-hnpcc
ForumindlægSkal skrive SSO i biologi - tyktarmskræft, og har virkelig brug for nogen gode råde eller henvisninger til nogle steder jeg kan finde noget materiale .. Har været på biblioteket men de havde intet :-/ Hjææææælp :) -
AT - evolutionsteori og ID
ForumindlægHej.. Jeg har om evolutionsteorien og intelligent design! Jeg er meget i tvivl om hvilke metoder jeg præcist benytter mig af? Skriver i fagene biologi og religion og er næsten sikker på at metoden i religion er historisk-kritisk men ved ikk med bio-delen? Og forresten skal man vægte begge fag li... -
AT problemformulering - Darwin
ForumindlægHej.. Jeg har om Darwin, nærmere socialdarwinisme i dansk og biologi i AT. Jeg skal lave en synopsis ud fra teksten "Bræen", som er er uddrag af Johannes V. Jensens bog "Den lange rejse" og de socialdarwinistiske tanker den skiltrer, og så selvfølgelig redegøre for Darwin og h... -
infektionssygdomme
ForumindlægHej. er der nogen som kan hjælpe mig med at besvære opg. B, a) ?? kan ikke finde ud af dette spørgsmål: a. Forklar reaktionerne ved en positiv tuberkulinprøve (figur 2). http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar1997/august/opgave%202.PDF Håber I vil hjælpe, er helt lost.. -
Gode tekster til religion (stamceller)
ForumindlægHej mit emne er stamceller og etik og har valgt fagene biologi og religion. Jeg synes det er vildt svært at finde nogle gode tekster til religion! Så dem af jer som har det samme emne og fag som mig, gider i sende nogle links eller lignede? Ville jeg være sindssygt glad for! TAK :D -
bio og dansk doping
Forumindlægi biologi har jeg forudset at gendoping er fremtidens doping.. Men hvordan kan man koble metoder, teori og empiri til dette?? Altså jeg har jo ikke brugt nogen form for forsøg eller metode? I dansk har jeg ud fra en bestemt argumentationsmodel brugt den til at analysere 2 forskellige personers... -
Ska op i morgen! Hjælp!
ForumindlægJeg står og skal op i morgen tidlig! Er der ikk nogle der vil komme med nogle generelle råd om hvad man ska og ikke skal gøre! Jeg er så nervøs! Så håber lige i vil dele jeres fantastiske råd med mig! Er der en god måde at forberede sig på - noget man burde læse? - skriver i fagene religion og bi... -
En lille hjælp til metode afsnit
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig AT fredag og er pludselig, ligesom så mange andre blevet total i tvivl om hvad afsnittet metode, egentlig skal handle om. Jeg skriver i psykologi/biologi omkring fedme. Lige pt føler jeg slet ikke jeg kan skelne mellem humaniore og naturvidenskabelige metoder. Nogen ... -
Sikkerhedsprincip
ForumindlægHej. Jeg skal op i At om en uge, og jeg har skrevet om genmanipulation i biologi og samf. I synopsisen har jeg skulle skrive om hvordan samfundet forholder sig til genmanipulation og hvordan sikkerhedsprincippet anvendes. Kan nogen hjælpe mig med, at fortælle noget mere om sikkerhedsprincippet og... -
Teori
ForumindlægHej alle sammen skal op i AT på fredag, og synes selv at jeg har godt styr på det meste... bare ikke lige TEORI! Jeg skriver om religion, etik og genteknologi i fagene biologi og religion. hvordan kan teori indgå i denne sammenhæg, og er der nogle som har kendsskab til nogle helt konkrete teorie... -
Bioetik metode, teori og empiri
ForumindlægHej Jeg skriver i biologi og religion om den fremtidige fosterdiagnostik og det etiske omkring fravælgelse af børn for at få det mest perfekte barn. Er der nogen der kan forklare mig hvad metoder, teori og empiri det er i denne forbindelse? Håber i kan hjælpe mig, jeg har prøvet at kigge i nog... -
Hjælp til bestemmelse af metode!
ForumindlægJeg har i min problemstilling skrevet: - Hvad er tuberkulose? (biologidel) men hvad er det for en metode jeg har brugt til at forklare det med? Er der noget der bare hedder redegørende i biologi - eller er det det der hedder kvalitativ? Derudover kan jeg heller ikke finde metode til denne problem... -
Spørgsmål til immunforsvaret
ForumindlægJeg er ved at lave en aflevering i biologi om immunforsvaret og kroppen. Jeg skal besvare nogle spørgsmål, men jeg kan ikke rigtig finde svaret på dem. Spørgsmål 1. Hvordan reagerer immunforsvaret på at få et lille insekt ned i luftrøret? Spørgsmål 2. Hvordan reagerer immunforsvaret på at få e...
