Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9521 til 9540 af 11183
-
Peak Flow
ForumindlægHej. Jeg er lige i gang med en biologi opgave om peak flow og vitalkapacit. Min klasse har derfor lavet nogle forsøg, og har derefter samlet det i et skema. Nu skal jeg så lave en graf for peak flow som funktion af højden. Jeg har data om peakflow og højden. Men hvordan laver jeg det til en... -
Forsøg til naturfagsprøven
ForumindlægHej. Vi er 3 drenge som snart skal op til naturfagsprøven, og vi har trukket Danmarks råstoffer og deres betydning for samfundet. Vi skal have lavet nogle gode forsøg som selvfølgelig både har noget med fysik, biologi og geografi at gøre. Nogle som har nogle gode idéer? Det kunne være noget me... -
Kosmisk stråling
ForumindlægHej. Er i gang med en naturfag ( blanding af fysisk/kemi, beografi og biologi ) aflevering og har lige noget med kosmisk stråling at gøre som jeg kan ikke rigtigt finde et svar på den her spørgsmål der står her under så i må meget gerne skrive kort noget om det eller skrive nogle link der kan hj... -
Figur om gensplejsning og transformation
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler med en biologi-opgave, hvor jeg har fået vist en figur som "overordnet viser gensplejsning og transformation". Jeg skal så forklare figurerene 1, 2, 3, 4 og 5. (Figuren er vedhæftet) Kan I forklare mig, hvad figuren fortæller, eller bare henvise til en side,... -
AT - kunstig intelligens!!
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT-opgave om kunstig intelligens i fagene biologi og filosofi. Jeg havde tænk, at sætte kunstig intelligens op imod sjæl-legemeproblemet dvs. at en computer/robot får menneskelige egenskaber som fx. bevidsthed osv. Er der nogle, der har nogle gode ideer til netop dette emne... -
AT- Fedme og fedmerelateret sygdomme
Forumindlægjeg står og skal lave AT her de næste par dage, men er desværre gået lidt i stå... nogle af de ting jeg har tænkt mig at involvere mig med er er børn og fedme og hvilke fedme relaterede sygdomme der kan fremstå... men også om familie"status" om der har nogen effekt på at barnet kommer... -
Mitokondrier
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder med en biologi aflevering, hvor jeg skal besvare hvorfor man skal holde pH konstant under forsøget. Det skal så bare siges at forsøget går ud på opslemning af mitokondrier dvs. at til opslemning benyttede de en isotonisk saltopløsning. Hvorfor er det vigtig at holde temp... -
VEJLEDNING
Forumindlægjeg har lavet mit første udkast til en mulig At synopsis, med deadline 3. marts. jeg søger nogle som evt. kan hjælpe med at afklare, hvorledes jeg er i processen i udarbejdelsen af en synopsis og hvorledes den kan blive bedre. fagene er biologi (naturvidenskabelig) og religion (humanistisk) tr... -
Væske med DNA blive grumset når lyseringsbuffer tilsættes
ForumindlægVi har udført et forsøg i biologi, hvor vi skule isolere vores DNA. Vi tilsatte først 2. ml. lyseringsvæske til de 3 ml. vand med kindceller, som vi havde. Det medførte at vandet blev mere grumset. Jeg ved fra min teori, at lyseringsbuffer opløser kerne- og cellemembran, men hvorfor gør det,... -
Etik
ForumindlægHej.. Jeg skal i AT skrive om stamceller i fagene biologi og religion I religion skal jeg bruge etikken og overveje hvilke etiske ting der følger med når man snakker om stamceller. Hvilke etiske overvejelser kan man komme ind på? Det eneste jeg kan finde på at om det er okay at bruge embryonale... -
etik når emnet er stamceller
ForumindlægHej.. Jeg skal i AT skrive om stamceller i fagene biologi og religion I religion skal jeg bruge etikken og overveje hvilke etiske ting der følger med når man snakker om stamceller. Hvilke etiske overvejelser kan man komme ind på? Det eneste jeg kan finde på at om det er okay at bruge embryonale... -
Designerbørn
ForumindlægJeg sidder og er ved at lave det sidste på min AT opgave.. men jeg er stadig meget i tvivl om hvorvidt den er god nok.. Så for at vide om jeg har fået de vigtigste faktorer med spørger jeg nu: Mine to fag er Biologi og Religion - emnet er designerbørn Hvad BØR der være tilstede i min opgave - a... -
**HASTER** hjælp til at synopsis
ForumindlægHey, Jeg sidder, som mange andre, på sidste dagen og er gået HELT i stå med min synopsis. Mit emne er: Transhumanisme - er det etisk forsvarligt? Og skriver i biologi (C) og idræt (B), hvor jeg tager udgangspunkt i forudsigelsen, som nogle franske forskere er kommet med, om at der i år 2060 ikk... -
Datamateriale for en influenza epidemi?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit Studieretningsprojekt i biologi (B) og matematik (A). Mit overemne er epidemier, og jeg søger noget datamateriale (helst en tabel) over antal smittede (eller døde) af en influenza epidemi. Håber virkelig, der er nogen som kan hjælpe, da jeg i min besvare... -
Datamateriale for influenza epidemi?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive mit Studieretningsprojekt i biologi (B) og matematik (A). Mit overemne er epidemier, og jeg søger noget datamateriale (helst en tabel) over antal smittede (eller døde) af en influenza epidemi. Håber virkelig, der er nogen som kan hjælpe, da jeg i min besvare... -
Spørgsmål til nedarvning
ForumindlægJeg sidder med en biologi aflevering, og jeg er stødt på et spørgsmål jeg ikke kan svare på: "Et helt normalt forældrepar får to børn. En pige og en dreng. Pigen fødes med en form for døvhed, der skyldes en recessiv allel af et bestemt autosomalt gen. Tegn stamtavlen over disse 4 individer, ... -
Spørgsmål om hf eksamen
ForumindlægHej!!!! Er der nogen som går eller har gået på hf. Jeg har spørgsmål om eksamen i hf. Jeg ved, at der er to faggrupper (den naturvidenskabelige og kultur- og samfundsfaglige grupperne). I hver gruppe er der 3 fag, men i eksamen skal man så op i 3 eksamener eller 1, hvor de 3 fag indgår. Altså fx ... -
Metoder AT. Omkring evolution?
ForumindlægHej jeg skal op i AT på mandag og er kommet i tvivl om hvilke metoder jeg har brugt i biologi. Mit AT emne er evolution. Problemformuleringen er: PÅ hvilken måde betød Darwins evolutionsteori et videnskabeligt gennembrud? Hvordan ændrede hans teori historisk set mennesket syn på naturen? Indti... -
Mendel
ForumindlægAlle der har haft biologi har vist også haft om Mendel og bygplanter. Jeg forstår det bare imidlertidig ikke og nu er jeg blevet bedt om at opskrive hvilke fæotyper og genotyper der forventes kommer ud af krydsningen i forhold til klorofyldannelsen (med fejl i BB). Det er det der med 3:1 forholde... -
Menstrationscyklus
ForumindlægHej alle sammen Jeg har en aflevering for til imorgen i biologi. Det er en aflevering der består af 20 spørgsmål angående menstrationscyklus. Jeg brug for jeres hjælp til det nedenstående spørgsmål, som jeg ikke har en forståelse af dem. 1. Hvad er en follikel? 2. Hvornår i menstruationscyklus er...
