Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9661 til 9680 af 14598
-
hjælpe har 2 spørgsmål om martin luther
Forumindlægjeg skal lave dispostion på engelsk om martin luther king, jeg har fundet teksten og svar til resten af spørgsmålerne, men det to hvis ikke hvad jeg kan svar plzz hjælp mig ;( , det må gerne være på dansk så oversætter jeg det senere. 1 - Early live 2. What does Martin Luther King mean for the A... -
bedste råd til hvordan man læser på på religion?
ForumindlægJeg skal op i religion B niveau, på fredag, men jeg kan simpelthen ikke skabe overblik over hvordan jeg skal læse op på det! Vores temaer er: - Livet efter døden i de store verdens religioner ( Ateisme, islam, jødedommen, islam, buddhisme, hinduisme) - Fundamentalisme i islam og kristendommen - ... -
Hvad skal jeg skrive om i OSO??
ForumindlægJeg står og skal skrive OSO lige om lidt. Problemet er, at jeg virkelig ikke aner, hvad jeg skal skrive om? Jeg har ingen ide om det overhovedet. Jeg er et meget livligt og energisk mennekse. Jeg elsker at skrive, læse, rejse, tage billeder osv. og vil gerne arbejde med andre mennesker og gerne ... -
Efter krigen..
ForumindlægVi skal skrive en historie om hvordan det var efter krigen i ens familie, ens eget personlige liv og der er nogle krav; 1) Man skal være i teenage årene og stadigvæk havde oplevet noget af krigen. Fx: Man var fem der den sluttede og nu er man 15. 2) Man skal være en teenager og man skal vide hv... -
digte ; hjælp.
Forumindlæghej alle (: jeg har fået til opgav af in dansklærer, at skrive en analyse og fortolkning af digtet "Livets Hastighd" af Michael Strunge. Så her kommer mit problm; jeg har altid haft svært ved at forstå det, forælleren/digteren/forfatteren gerne vil fortælle os. Jeghar læst det igennem f... -
Nykritisk analyse, eller?
ForumindlægI min AT opgave har jeg analyseret en romanen "Legetøj" af H.C. Branner, og med Freuds teorier i baghovedet har jeg konkluderet at H.C. Branner har skrevet bogen ud fra Freuds teorier eftersom personerne i bogen nærmest er "skabeloner" på Freuds teorier. Det kunne være nykri... -
Plls oversættelse
ForumindlægAlice believes she is happy in a secure job and a year long relationship with her live in boyfriend. However, after a chance encounter with a mysterious stranger she seeks him out and the two end up making love. Nogle der kan oversætte det her pls pls -
AT analyse af engelske blogs
ForumindlægHej med jer, Jeg skal i gang med at analysere en engelsk blog kaldet "londoner". Er der nogle af jer der har et forslag til, hvilke metoder der kan være gode at benytte sig af? Derudover tager jeg også meget gerne imod forslag til engelske reality-programmer, som der kan for... -
Oversættelse fra dansk til engelsk. 3 sætn.
Forumindlæg1. Han elskede ikke sin kone mere. He did not love his wife any more 2. Det lykkedes ham at blive lykkelig i slutningen af sit liv 3. Den unge mands drøm var at blive en fotograf The young man's dream was to become a photographer På forhånd tak mvh Mads -
analyse og fortolkning af H C Andersens "Fyrtøjet"
ForumindlægHej Allesammen! Jeg skal op til mundtlig dansk og skal derfor aflevere en synopsis. Jeg har trukket kunst eventyr og har valgt at analysere og fortolke H C Andersens "Fyrtøjet", jeg er allerede godt i gang, men kunne godt bruge lidt hjælp, ved at i besvarer disse spørgsmål: Hvad er mora... -
Arbejde med tegnefilm??
ForumindlægHej folkens, Jeg er meget interesseret i at tage en uddannelse efter gymnasiet der går ud på at senere hen at kunne arbejde med tegnefilm. Dog er jeg ikke god til at tegne, men alt der har med tegnefilm at gøre synes jeg er helt fantastisk, så jeg vil bare hørem hvilke uddannelser i mener kunne v... -
oversætte dansk til engelsk
ForumindlægHej håber I vil oversætte det her for mig fra dansk-engelsk? Gennem historien har der altid været mennesker, som ikke har været i stand til at skaffe sig helt grundlæggende ting som mad, tøj og bolig. De betegnes som fattige. Nogle er fattige i en periode, mens andre er det hele livet. I dag lev... -
Help in mathetics and physics
ForumindlægHi Guys! Need some help in mathematics and physics niveau B to A, i live in kbh....U ll earn some money in exchange...Or if u know anyone who can let me know.....2 or 3 times per week in evenings ll be fine...... Thanks -
Kildekritik/materiale
ForumindlægHej allesammen. Jeg har om jehovas vidner i AT (kampen om det gode liv) og har valgt historie og religion som fag. Mit problem er at jeg ikke kan finde noget materiale til historie som kan bruges til kildekritik. Min lærer har bedt mig om at finde nogle skrifter af Charles Taze Russell, men ... -
Romantisme igen..
ForumindlægHej. Jeg skal analysere en gammel novelle (skriftestolen af Christian Winther, hvis nogen kender den) fra Romantismen. Før jeg går igang, vil jeg sætte mig ind i hvad romantismen egentlig er. Her tænkte jeg, om der var nogen, der kunne hjælpe mig. Roamtisnen er ikke det samme som romantikken, det... -
Kvinderne i Afghanistan
ForumindlægHej jeg har valgt og skrive i Historie A og Religion C omkring kvinderne og deres kamp om et bedre liv i Afghanistan Jeg har problemet at en overordnet problemformulering synes umuligt, jeg har virkelig forsøgt at inddrage de to fag samt kvinderne i en problemformulering , men det lykkes mi... -
Hjælp til at komme i gang med DHO redegørelse!!!!
ForumindlægJeg skal redegøre for den borgerlige kvindes liv og muligheder i årene omkring 1870-1900 og komme ind på sædelighedsfejden. Jeg ved godt hvordan man skriver en redegørelse og jeg ved også en del om det jeg skal redegøre for, problemet er bare, at jeg ikke rigtig kan komme i gang? Jeg ved ikke hv... -
DHO redegørelse hjælp
ForumindlægJeg skal redegøre for den borgerlige kvindes liv og muligheder i årene omkring 1870-1900 og komme ind på sædelighedsfejden. Jeg ved godt hvordan man skriver en redegørelse og jeg ved også en del om det jeg skal redegøre for, problemet er bare, at jeg ikke rigtig kan komme i gang? Jeg ved ikke hv... -
Analyse af casen Natacha Kampusch igennem eksistentielle psykologi.
ForumindlægHej. Jeg har fået en psykologi opgave for, men er gået i stå. Håber at nogle vil hjælpe mig. Jeg skal analysere en case, igennem begreberne fra eksistentielle psykologi. - Jeg kan ikke rigtigt fylde hullerne ud, ved begreberne: Frihed, valg og ansvar - herunder skal jeg diskuter Natasc... -
Hjælp til AT (Idealbilledet)
ForumindlægHej Jeg skriver AT i år, hvor overemnet er: Kampen for det gode liv. Jeg har valgt kampen for skønheden, hvor jeg skriver i dansk og biologi. Jeg har tænkt mig, at i danksdelen analyser reklamer (hvordan kropsidealet er fremstillet osv. og hvordan det påvirker folk), men i biologidelen er jeg...
