Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 10021 til 10040 af 14099
-
Første rejse til månen
ForumindlægHEj....... skal op imorgen... problemformulering: Vi vil gøre kort rede for den kolde krig, med særligt fokus på rumraketter. Vi vil komme ind på udviklingen af raketterne som blev brugt under den kolde krig til rumforskningen og udviklingen af rumraketten. Derudover vil vi diskutere hvad det h... -
Kvindebevægelsen
ForumindlægHeej Allesammen :D Er der nogle af jer som har noget materiale om kvindebevægelsen, for jeg skal til at skrive 1.g opgave om filmen Titanic, hvor en af de ting jeg har valgt at fokusere på er Roses udvikling fra en uskyldig pige til en selvstændig kvinde, og inden for det emne vil jeg også komme ... -
AT eng, psy.
ForumindlægHej :) Jeg har valgt at skrive i fagene Engelsk og psykologi. Mit fokus område er World Trade Center, hvor jeg vil tage udgangspunkt i filmen "World Trade Center" & posttramatisk stress blandt redningsmændene. Mit problem er bare at jeg ikke helt ved hvordan, jeg skal gribe det ... -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej Har jeg oversat følgende sætning korrekt fra dansk til engelsk?: At fokusere på materielle goder som tøj, køretøjer et cetera gør ikke folk lykkelige på trods af, at det er en disciplin af meget populær karakter. Min oversættelse: Focusing on material goods as clothes, vehicles et c... -
Haster meget!
ForumindlægHeej allesammen (: Jeg sidder og skal til at skrive en større opgave i dansk om Titanic (filmen), og jeg har valgt at sætte fokus på tredje klasse i forhold til første klasse og Roses udvikling fra pige til kvinde. Det er ikke fordi jeg ikke ved hvad jeg skal skrive, men ved ikke hvor jeg skal s... -
SRP - USA-udenrigspolitik efter 1989. Litteratur?
ForumindlægHej Jeg har tænkt mig at skrive SRP omkring USA's udenrigspolitik efter 1989 i samf A og his A. Jeg vil have fokus på de på doktriner, som prægede tiden. Her vil jeg bruge politiske taler og undersøge doktriner. Desuden vil jeg undersøge USA's mulighed for at bevare sin status som unipol... -
cAMP-system, G-protein
ForumindlægJeg har et spørgsmål til cAMP-systemet, hvor G-proteinet (GTP-bindende protein) indgår. Det vi fokuserer på er selvfølgelig, at G-proteinet aktiverer enzymet adenylat cyklase... Meeen der oplyses også, at der findes G-proteiner, der hæmmer adenylat cyklasen. Dette er sikkert et simpelt spørgsmål,... -
De økonomiske og politiske problemer mht reduktion af CO2
ForumindlægHej alle. Jeg mangler lidt inspiration til min AT-fremlæggelse. Har om - hvilke økonomiske og politiske problemer der er forbundet med at reducere CO2-udslippet. Med samf på A og kemi B. Jeg vil gerne fortælle, hvad jeg allerede har planlagt, men tror det vil ødelægge jeres ideer, så kom med dem ... -
Hjælp til historie opgave
ForumindlægHej er ude :) Jeg er gået i gang med en mini historie opgave, der skal fungere som en forberedelse til SRO. Overemnet er demokrati, og jeg har valgt at fokusere på hvordan grækernes syn på det athenske demokrati var forskelligt i oltidens grækenland. Jeg ville høre om der måske sidder en ven... -
hjææææææælp!
ForumindlægJeg skal lave en synopsis, og har så meget brug for hjælp! jeg har aldrig lavet en synopsis før, så har ingen anelse om hvordan jeg stiller den op. jeg har trukket fordybelses området: folke eventyr med fokus på genre. og så skal jeg finde forskellen på genre, og en masse andre ting. mine tekster... -
Hjælp til AT synopsis i Dansk og samf
ForumindlægHej alle. Jeg skriver AT i dansk og samf. Jeg skriver om integration og immigration. I dansk har jeg læst "Et løft af sløret" af rushy rashid, som jeg har analyseret og fortolket. I samfundsfag har jeg brugt Thomas Hylland Eriksons integrationsteori. Derudover har jeg lavet en kvalita... -
SRP i Engelsk og Psykologi Fight Club
ForumindlægHej jeg sidder og skriver min SPR opgave i Engelsk og Psykologi og med bogen Fight Club Er der nogen der eventuelt har lavet en analyse og forfolkning af bogen? gerne med særligt fokus på hovedpersonen og den rolle som Tyler spiller for hovedpersonens udvikling og derudover en analyse og fortol... -
Tankegengivelse, replikgengivelse - hvad er denne sætning?
ForumindlægHejsa! Jeg skal til at skrive en litteræ artikel om en tekst med fokus på fremstillingsform. Der er dog en del i teksten hvor jeg bliver i tvivl med hensyn til hvilken replikgengivelse/tankegengivelse det er. Det er det eneste sted vi hører en form for "tanker" så vil ikke tro fortælli... -
Fordele og ulemper ved vertikale opinionsledere (kendte) i branding
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive min SRP, hvor jeg i mit tredje spørgsmål skal diskutere fordele og ulemper ved at bruge kendte i brandingen af produkter. Hvad kan jeg komme ind på? Har skrevet noget omkring at det kan fjerne fokus fra produktet og at hvis den kendte kommer ud i nogle skandaler ... -
Velfærdssamfundet og magtfordelingen i DK
ForumindlægHej, Jeg står til at skulle skrive en synopsis vedr. magtfordelingen - eller mere specifikt, med fokus på VL-grupperne. Jeg skal gerne kunne komme ind på VL-grupperne, hvor jeg redegører for vigtige punkter, der går op til VL-grupperne blev skabt osv. Men, hvordan kommer jeg det? - Hvilken connec... -
Hvad skal jeg dog gøre!?
ForumindlægHej! Jeg skal for første gang op i mundt. dansk/historie - jeg skriver i dansk og har analyseret + fortolket "Som englene flyver" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået at vide, at jeg har 20 minutter til at fremlægge de vigtigste pointer fra min opgave, men har så derudover nu fået at vide a... -
Imperialisme - Problemformulering
ForumindlægHej Jeg skal skrive en tværfaglig synopsis, med fagene engelsk og historie, omhandlende britisk imperialisme af Indien, og skal i denne forbindelse starte med at lave en problemformulering. Jeg har valgt en engelsk tekst, Shooting an Elephant, som jeg skal fokusere på samt en historisk kilde, ... -
Sociologiske teorier - hvilken form for metode?
ForumindlægI min AT Synopsis har jeg benytter mig af samfundsfag og mediefag til at belyse en film, hvor mit fokus lå på gruppedynamikken og udviklingen af de enkelte personer. I samfundsfag benyttede jeg mig af forskellige socialisationsteorier til at belyse personerne og gruppen, men hvilken form for meto... -
Analyse af Værk
ForumindlægHej derude, har virkelig brug for hjælp, så håber at få en hånd! Jeg sidder og er igang med SRO (engelsk & Naturgeografi) - Emnet er den Skandinaviske immigration til USA 1800-1900 tallet - Spørgsmålet er så: Hvilke punkter skal jeg lægge fokus på i min analyse af mit værk? Værket ... -
Eksamen - bilags materiale
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forberede mig. Jeg kunne godt tænke mig at få en forsmag på det bilags materiale jeg trækker. Er der nogen som kan give et konkret eksempel på et eksamens emne samt tilhørende bilags materialerne, eller ved hvor jeg ka få ...
